Recent Submissions

  • Editorial 

    Sánchez Ortega, Jorge Ignacio; Universidad de Antioquia (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-06-30)
    Tiene usted el número 4 de la Revista Anagramas. Le invitamos a recorrer parte de la producción académica de la Facultad de Comunicación y Relaciones Corporativas de la Universidad de Medellín, seguros de que hemos alcanzado ...
  • El arte de hablar por otro. Los voceros: Historias, nociones e ideas 

    Osorio Osorio, John Jaime; Blu Radio (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-06-30)
    A spokesperson is a speech-holder, that is, a person designated by an organization in order to express the authorized messages on its behalf. His/her work is transcendent since the opinion or information delivered to a ...
  • 2do Coloquio Nacional de Estudios del Discurso Tendencias y perspectivas del análisis del discurso en Colombia 

    Garcés, Angela Piedad; Universidad de Medellín (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-06-30)
    Colombia ha sido, a través del tiempo, un país caracterizado por conflictos sociales de todo tipo. En la actual coyuntura histórica esos procesos de confrontación entre distintos y diversos sectores de la sociedad colombiana ...
  • Una caracterización del discurso del comunicador en el escenario corporativo 

    Acosta Valencia, Gladys Lucía; Universidad de Medellín; Sanchez Ortega, Jorge Ignacio; Universidad de Medellin (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-06-30)
    Este texto da cuenta del objetivo principal de la investigación Del discurso del comunicador que actúa en el ámbito corporativo. Se trata de una caracterización de este discurso, a partir de un método deductivo, de tal ...
  • La generación de opinión pública ¿Asunto público o privado? 

    Botero Montoya, Luis Horacio; Universidad de Medellín (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-06-30)
    This papers presents a series of approximations and approaches to the subject of PUBLIC OPINION not only as a phenomenon typical of public affairs, but rather, furthermore, from within its PRIVATE approach and Cosmovision.In ...
  • Estudio sobre la estructura y el funcionamiento de los gabinetes de comunicación en España 

    Castillo Esparcía, Antonio; Universidad de Málaga; Almansa Martínez, Ana; Universidad de Málaga (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-06-30)
    The text goes through a vast bibliographical journey in order to present and hold the functions, structures an location of the communication offices in the Spain organizations. The article is based on a research done whit ...
  • Colombia, comunicación y crisis: La dimensión desconocida 

    Sánchez Zuluaga, Uriel Hernando; Municipio de Medellin, Plaza Mayor (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-06-30)
    A dimension is, in general, a space and a time through which some individuals, who may experience some events, develop their activities. It is an aspect or a facet of something. This text expounds how in the middle of the ...
  • A comunicação no mundo do trabalho: Da racionalidade comunicativa à racionalidade do consumo 

    Fígaro Paulino, Roseli A. (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-06-30)
    This article aims to demonstrate how the speechs known as being of the communication field are appropriated by the labor world as part of the strategy to build the consensus around the enterprise goals, establishing one ...
  • Interacción comunicativa y cultura organizacional 

    Naranjo Restrepo, Óscar Mauricio; Universidad EAFIT (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-06-30)
    This article is an approach to the concepts of Culture and organizational culture from different theoretical perspectives. Furthermore, it aims at establishing a relationship between the notions on communicative interaction ...