Show simple item record

dc.creatorOsorio Osorio, John Jaime; Blu Radiospa
dc.date.accessioned2015-12-16T23:14:44Z
dc.date.available2015-12-16T23:14:44Z
dc.date.created2004-06-30
dc.identifier.issn1692-2522
dc.identifier.urihttp://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1255
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/1505
dc.descriptionA spokesperson is a speech-holder, that is, a person designated by an organization in order to express the authorized messages on its behalf. His/her work is transcendent since the opinion or information delivered to a specific public operates as a guide for decision makings, so that those who receive the message would adopt a position towards the organization.Much more than mere technical recommendations on how a spokesperson should operate, this text presents some stories and anecdotes in order to illustrate its tran­scendence in the organizational communicative processes, its formation needs, the communication abilities it requires, and some clues so that the organizations make take advantage of their stardom role in critical moments.spa
dc.descriptionUn vocero es un portavoz, es decir, una persona designada por una organización para que exprese por ella los mensajes autorizados. Su trabajo cobra trascendencia pues la opinión o la información que le entregue a un público específico opera como una guía para tomar decisiones, para que quien recibe el mensaje adopte una posición frente a la organización.Más que unas recomendaciones técnicas sobre cómo debe trabajar el vocero, el texto presenta algunas historias y anécdotas para ilustrar su trascendencia en los procesos comunicativos organizacionales, sus necesidades de formación, las habilidades comunicacionales que requiere y algunas pistas para que las organizaciones aprovechen su papel protagónico en los momentos críticos.spa
dc.format.extentp.87-98spa
dc.format.mediumElectrónicospa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypePDF
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Medellínspa
dc.relationhttp://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1255/1188spa
dc.relation.ispartofseriesAnagramas; Vol. 2, núm. 4 (2004)spa
dc.relation.haspartAnagramas; Vol. 2, núm. 4 - enero/junio 2004spa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceAnagramas; Vol. 2, núm. 4 (2004); 87-98spa
dc.source2248-4086spa
dc.source1692-2522spa
dc.subjectSpokesmenspa
dc.subjectbusiness Communicationspa
dc.subjectcorporate journalismspa
dc.subjectCrisis in businessspa
dc.subjectVocerosspa
dc.subjectPortavocesspa
dc.subjectComunicación empresarialspa
dc.subjectPeriodismo corporativospa
dc.subjectCrisis en las empresasspa
dc.titleEl arte de hablar por otro. Los voceros: Historias, nociones e ideasspa
dc.typeArticuloeng
dc.typeArticleeng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.relation.citationvolume2
dc.relation.citationissue4
dc.relation.citationstartpage87
dc.relation.citationendpage98
dc.audienceComunidad Universidad de Medellínspa
dc.publisher.facultyFacultad de Comunicaciónspa
dc.coverageLat: 06 15 00 N  degrees minutes  Lat: 6.2500  decimal degreesLong: 075 36 00 W  degrees minutes  Long: -75.6000  decimal degreesspa
dc.publisher.placeMedellínspa
dc.relation.ispartofesAnagramasspa
dc.title.alternativeesThe art of speaking for another. Spokesmen: Stories, notions and ideasspa
dc.identifier.eissn2248-4086
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellínspa
dc.identifier.instnameinstname:Universidad de Medellínspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Except where otherwise noted, this item's license is described as