Show simple item record

dc.creatorAcosta V., Gladys Lucía; Universidad de Medellinspa
dc.date.accessioned2015-12-16T23:14:45Z
dc.date.available2015-12-16T23:14:45Z
dc.date.created2003-07-30
dc.identifier.issn1692-2522
dc.identifier.urihttp://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1229
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/1508
dc.descriptionCommunicator” which, –ascribed to the line of corporative communication in the Faculty of Communicationand Corporative Relations of the University of Medellín–, is proposed to characterize the discourse of communicators who perform in the enclosure of corporations, from within the multidisciplinary field ofthe Theories of Discourse. For the effects of analysis, the Likert interview and scale-instruments that were applied unto the communicators of the twelve organizations in the City of Medellín that constitute the sample are taken as a base. The proposed thesis is: The corporative communicator seeks to position himself in theorganization as a political subject in order to manage, from within his strategic competition, to consolidate a hegemonic power which is fundamentally sustained in two political referents gestated in the world of organizations: identity and culture on one hand, and corporative image, on the other.spa
dc.descriptionEste ensayo pretende dar cuenta de los primeros hallazgos de la investigación “El discurso del comunicador corporativo” que, adscrita a la línea de comunicación corporativa de la Facultad de Comunicación y Relaciones Corporativas de la Universidad de Medellín, se propone caracterizar el discurso de los comunicadores que se desempeñan en el ámbito de las corporaciones, desde el campo multidisciplinar de las Teorías del Discurso.Para efectos del análisis se toman como base la entrevista y la escala likert, instrumentos que se aplicaron a los comunicadores de las doce organizaciones de la ciudad de Medellín que constituyen la muestra. La tesis propuesta es: El comunicador corporativo busca posicionarse en la organización como sujeto político para lograr desde su competencia estratégica constituir un poder hegemónico que se sustenta fundamentalmente en dos referentes políticos gestados en el mundo de las organizaciones: identidad y cultura, por un lado, imagen corporativa, por el otro.spa
dc.format.extentp.13-30spa
dc.format.mediumElectrónicospa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypePDF
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Medellínspa
dc.relationhttp://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1229/1164spa
dc.relation.ispartofseriesAnagramas; Vol. 1, núm. 2 (2003)spa
dc.relation.haspartAnagramas; Vol. 1, núm. 2 - enero/junio 2003spa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceAnagramas; Vol. 1, núm. 2 (2003); 13-30spa
dc.source2248-4086spa
dc.source1692-2522spa
dc.subjectSujetospa
dc.subjectDiscursospa
dc.subjectIdentidad de los sujetosspa
dc.subjectCompetencia estratégicaspa
dc.subjectHegemonía Identidadspa
dc.subjectimagen corporativasspa
dc.titleLa constitución del sujeto en el discurso del comunicador corporativospa
dc.typearticuloeng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.relation.citationvolume1
dc.relation.citationissue2
dc.relation.citationstartpage13
dc.relation.citationendpage30
dc.audienceComunidad Universidad de Medellínspa
dc.publisher.facultyFacultad de Comunicaciónspa
dc.coverageLat: 06 15 00 N  degrees minutes  Lat: 6.2500  decimal degreesLong: 075 36 00 W  degrees minutes  Long: -75.6000  decimal degreesspa
dc.publisher.placeMedellínspa
dc.relation.ispartofesAnagramasspa
dc.title.alternativeesThe constitution of the subject in the discourse of corporate communicatorspa
dc.identifier.eissn2248-4086
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellínspa
dc.identifier.instnameinstname:Universidad de Medellínspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Except where otherwise noted, this item's license is described as