Desarrollo de las redes sociales como herramienta de marketing. Estado de la cuestión hasta 2015
Share this
Date
2015-06-30Author
García, José Sixto; Universidad de Santiago de Compostela
Citación
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
This article describes why social media become an almostessential element in today’s business management. In reachingthis conclusion a number of qualitative and quantitativetechniques were used. It highlights the advantages and featuresof the implementation of a Social Media Plan in order to argueand reason the benefits that a proper management of a strategyin social media provide to an organization. En este artículo se explica la evolución de los medios sociales hasta convertirse en un elemento casi imprescindible dentro de la gestión empresarial actual. Para llegar a esta conclusión se empleó una serie de técnicas de investigación de carácter cualitativo y cuantitativo. Se destacan las ventajas y características de la puesta en marcha de un Plan de Medios Sociales, y se argumentan y razonan los beneficios que supone para una organización la gestión adecuada de una estrategia en redes sociales.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Historia, concepto y estructura de los derechos económicos sociales y culturales
Castro-Buitrago, Erika; Restrepo-Yepes, Olga Cecilia; García-Matamoros, Laura Victoria (Universidad del RosarioDerechoFacultad de Derecho, 2007)Actualmente el debate de los derechos económicos, sociales y culturales ha pretendido construir desde diferentes perspectivas una explicación plausible para lograr su efectividad a través de la reglamentación de estos ... -
Mistrust in the Neighbor: An Obstacle for the Communication Plans for Social Cohesion in Rural Sectors of Colombia
Ocampo-Villegas, María Cristina; Soto-Ordoñez, Miguel AlbertoThe development of public sector activities in Colombia, aimed at affecting the peasants' standard of living, is hampered by the lack of credibility of public entities and external staff. However, the lack of confidence ... -
The socioimaginary construction of social protest in the discourse of the latin american press: analysis of the editorials of El Mercurio (Chile) and la nación (Argentina) newspapers in the context of the argentine crisis of 2001
Mayorga Rojel, Alberto Javier; Nitrihual Valdebenito, Luis AlejandroThe present research work is proposed as a space for theoretical discussion and empirical analysis around the problematic of the power of the media in contexts of social conflict. Explicitly, this paper aims to analyze the ...