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dc.creatorBotero Montoya, Luis Horacio; Universidad de Medellinspa
dc.date.accessioned2015-12-16T23:14:47Z
dc.date.available2015-12-16T23:14:47Z
dc.date.created2004-12-31
dc.identifier.issn1692-2522
dc.identifier.urihttp://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1263
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/1523
dc.descriptionThis work is needed for the relation which should exist between Administration and Communication like two proper things to do in the human condition. Plan the question about what is the human should be the iniciation for administrators and communicators in the field of the organization. However, both disciplines don’t know the conception which doean’t have a reason, which privileges administration and communication from things, without including the people which use Instruments to achieve something determined. From this optic, the man is at the same time half and final.Polars like subjetive-objetive, science-spiritual, reason-emotional, culture-nature, interior-exterior, mith-reality with each respective scale of grays, like the interaction they do, should coexist in the definition and the comprehension of the multidimensional man.The search of a human that makes is the idea inspired by this project, results to be pertinent in the occidental truth is prefered the answers, the recipes and the saving formulas, beside the answers about the same how to do from this structure is not escape the administrators and communicators cannot escape from the organization.Beside the respect for the people, it is only the respect to their identity -the human condition and the singularthe Administration and the Communication of today should propuse the respect of nature, towards the human beings that coexist of the planet. The discovery of the human genome said that the human beings are not superior from the rest of the species of nature, they are only different.spa
dc.descriptionEste trabajo parte de la necesaria relación que debe existir entre la Administración y la Comunicación como dos quehaceres propios de la condición humana. Plantear la pregunta sobre qué es lo humano debería ser el punto departida de los administradores y comunicadores dentro del campo de la organización. Sin embargo, ambas disciplinas desconocen toda concepción que no esté fundada en la razón, privilegiando así la administración y la comunicación de cosas, por encima de las personas, a las que se instrumentaliza para el logro de unos fines determinados. Desde esta óptica, el hombre es, a la vez, medio y fin.Polaridades como subjetividad-objetividad, ciencia-espíritu, razón-emoción, cultura-naturaleza, interioridad-exterioridad, mito-realidad, con sus respectivas escalas de grises, así como las interacciones que de ellas surgen, deben coexistir en ta definición y comprensión del hombre multidimensional.La búsqueda de un quehacer más humano, idea que inspira este ensayo, resulta pertinente, pues en la racionalidad occidental se han preferido las respuestas, las recetas y las fórmulas salvadoras, en lugar de las preguntas sobre el quehacer mismo; de este esquema no escapan tos administradores y los comunicadores en las organizaciones.Además del respeto por las personas, que no es más que el respeto de su identidad -su condición humana y su singularidad-, la Administración y la Comunicación de hoy deberán abogar por el respeto hacia la naturaleza, hacia los demás seres vivos que coexisten en el planeta. El descubrimiento del genoma humano ha puesto de manifiesto que el ser humano no es superior a las demás especies de la naturaleza, simplemente es diferente.spa
dc.format.extentp.71-90spa
dc.format.mediumElectrónicospa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypePDF
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Medellínspa
dc.relationhttp://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1263/1196spa
dc.relation.ispartofseriesAnagramas; Vol. 3, núm. 5 (2004)spa
dc.relation.haspartAnagramas; Vol. 3, núm. 5 - julio/diciembre 2004spa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceAnagramas; Vol. 3, núm. 5 (2004); 71-90spa
dc.source2248-4086spa
dc.source1692-2522spa
dc.subjectAdministrationspa
dc.subjectcommunicationspa
dc.subjectthe humanspa
dc.subjectcomplexspa
dc.subjectinterdisciplinartyspa
dc.subjectcooperationspa
dc.subjectAdministraciónspa
dc.subjectComunicaciónspa
dc.subjectLo humanospa
dc.subjectComplejidadspa
dc.subjectInterdisciplinariedadspa
dc.subjectCooperaciónspa
dc.titleAdministración y Comunicación: En busca de un quehacer más humanospa
dc.typeArticuloeng
dc.typeArticleeng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.relation.citationvolume3
dc.relation.citationissue5
dc.relation.citationstartpage71
dc.relation.citationendpage90
dc.audienceComunidad Universidad de Medellínspa
dc.publisher.facultyFacultad de Comunicaciónspa
dc.coverageLat: 06 15 00 N  degrees minutes  Lat: 6.2500  decimal degreesLong: 075 36 00 W  degrees minutes  Long: -75.6000  decimal degreesspa
dc.publisher.placeMedellínspa
dc.relation.ispartofesAnagramasspa
dc.title.alternativeesManagement and Communication: In search of a more human activityspa
dc.identifier.eissn2248-4086
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellínspa
dc.identifier.instnameinstname:Universidad de Medellínspa


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