Envíos recientes

  • Escuela americana y europea de comunicación: tendiendo puentes prácticos para la empresa 

    Garrido, Francisco Javier (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2002-10-31)
    The increasing number of research papers in Europe and Latin America concerning theory and applications in organizational communicating, goes in hand of researchers from different schools and viewpoints, with their own ...
  • La persona en la organización: relaciones de autoridad, de conflicto y de poder. Una visión desde la universidad 

    Pérez, Luis Beltrán; Universidad de Medellín (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2002-10-31)
    One of the basic features of organizations is that they are made up from individuals and these develop conflict, authority and power relationships. This is something completely natural; however, being so complex, it has ...
  • De letras y lastre 

    Sánchez Ortega, Jorge Ignacio; Universidad de Antioquia (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2002-10-31)
    Una revista es un indicio de la actividad intelectual que se cumple en una academia. Ella indica el peso de las reflexiones y las direcciones que toma el pensamiento en esa comunidad. ANAGRAMAS, rumbos y sentidos de la ...
  • Miedo al otro: comunicación, poder y representación en una contemporaneidad sobresaltada 

    Reguillo, Rossana; Universidad de Guadalajara (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 31-10-2002)
    Based on data and information both Anthropology and Communication Science, we take up in this paper the question about the other different and generally or commonly excluded. From Anthropology, we Insist In the Invitation ...
  • Presupuestos teóricos para un análisis del discurso del comunicador corporativo 

    Acosta Valencia, Gladys Lucía; Universidad de Medellín; Sanchez Ortega, Jorge Ignacio; Universidad de Antioquia (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2002-10-31)
    En su empeño por fomentar la investigación científica, la Facultad de Comunicación y Relaciones Corporativas adelanta cuatro proyectos de investigación, que se ocupan del estudio de la Cultura juvenil urbana alternativa; ...
  • Un análisis pragmático del rumor a propósito de la columna: “No nos consta” de Tola y Maruja 

    Acosta Valencia, Gladys Lucía; Universidad de Medellín; Garcés Montoya, Angela Piedad; Universidad de Medellín (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2002-10-31)
    In this paper, the purpose is to analyze Tola and Maruja’s discourse, as it is being published in Sunday newspaper “El Espectador”. Even though, we know these characters are discursive make ups of two men from Medellin, ...
  • Registro 

    Osorio, John Jaime; Blu Radio; Arango Bustamante, Diego Augusto; Universidad de Medellín (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2002-10-31)
    Esta sección es un medio de comunicación para divulgar las actividades académicas y de investigación de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Medellín.
  • Videoimaginarios antaño contestatarios y hoy bastante domesticados: sexo, drogas y rock’n’roll 

    Millán, Carlos Patino; Universidad del Valle (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2002-10-31)
    What was before sex, drugs and rock’n’roll, wild side of life, today it became an industry where even provoking and improvising are careful studied. Welcome to the cool days, friend. Since the motion pictures of Fishinger ...
  • Analogía de las corrientes de relaciones públicas en las Américas 

    Molleda Medina, Juan Carlos; Universidad de Florida (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2002-10-31)
    The author’s aim is a comparative study of the social vision in Public Relations among the various dominant schools In the United States, and the different views applied in Latin America. The author defines social roles ...
  • El cine: realidad fragmentada o ficción de continuidad JFK o la fragmentación de la realidad en función del relato 

    Correa Herrera, Ernesto; Universidad de Antioquia (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2002-10-31)
    Motion picture is one of the most effective story telling mankind have come up with. Its simultaneity in time and space makes it completely different to traditional forms cinema allows you to transform time, space and ...
  • Las nuevas coordenadas de la comunicación 

    Costa, Joan; Insituto Joan costa (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2002-10-31)
    Based on an ethimological, scientific and historical analysis on the concept of Corporate and Neocorporativism, the author gives a precise meaning to these concepts, which in many cases are ambiguous and lead to serious ...