Envíos recientes

  • Interacción en el aula y lenguaje: ¿cómo enfrentar su investigación? 

    Rincón B., Gloria; Universidad del Valle; Narvaez C., Elizabeth; Universidad Autónoma de Occidente; Roldan M., Claudia A.; Universidad del Valle (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2005-12-31)
    This article refers to a reflection about the implications the recognition of the interaction and language relation has in analysis models of classroom interaction. For this purpose, at the beginning, there is a brief ...
  • Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias 

    López Jiménez, Daniel Fernando; Universidad de La Sabana (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2005-12-31)
    In this article, presented as the final report of the research “Juvenile Audiences’ Education: a pedagogical proposal before media consumption habits,” there is a phenomenological analysis of social communication media ...
  • Comunicación intercultural: Aportes de la pragmática y de la teoría proxémica en el estudio de las relaciones interculturales 

    Salamanca Ávila, Laura; Universidad Católica de Lovaina (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2005-12-31)
    In this article, we talk about intercultural communication from a pragmatic point of view. We will present, in detail, interaction notions, context, culture, and the proxemic theory. These factors will serve as a reflection ...
  • La pantalla como tablero apuntes para el uso de la imagen audiovisual en el aula universitaria 

    Sánchez Zuluaga, Uriel Hernando; Universidad de Medellín; Rivera Betancur, Jerónimo León; Universidad de Medellín; Osorio Osorio, Jhon Jaime; Universidad de Medellín (Universidad de MedellínFacultad de Comunicación, 2005-12-31)
    This research becomes an effort of IMAGO group for advancing in its contributions to the complex and rich relation between communication and education. It collects ideas that the authors have developed in the last years ...