REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Site map
  • English 
    • español
    • English
  • Login
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
View Item 
  •   Home
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • View Item
  •   Home
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digital mediation and interdisciplinarity: An approach to the study of variation [Mediación Digital e Interdisciplinariedad: una Aproximación al Estudio de la Variación]

Thumbnail
Share this
Date
2016
Author
Parada S.-E.
Conde L.-A.
Fiallo J.

Citación

       
TY - GEN T1 - Digital mediation and interdisciplinarity: An approach to the study of variation [Mediación Digital e Interdisciplinariedad: una Aproximación al Estudio de la Variación] AU - Parada S.-E. AU - Conde L.-A. AU - Fiallo J. Y1 - 2016 UR - http://hdl.handle.net/11407/3135 PB - BOLEMA Departamento de Matematica AB - ER - @misc{11407_3135, author = {Parada S.-E. and Conde L.-A. and Fiallo J.}, title = {Digital mediation and interdisciplinarity: An approach to the study of variation [Mediación Digital e Interdisciplinariedad: una Aproximación al Estudio de la Variación]}, year = {2016}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11407/3135} }RT Generic T1 Digital mediation and interdisciplinarity: An approach to the study of variation [Mediación Digital e Interdisciplinariedad: una Aproximación al Estudio de la Variación] A1 Parada S.-E. A1 Conde L.-A. A1 Fiallo J. YR 2016 LK http://hdl.handle.net/11407/3135 PB BOLEMA Departamento de Matematica AB OL Spanish (121)
Gestores bibliográficos
Refworks
Zotero
BibTeX
CiteULike
Metadata
Show full item record
Abstract
The aim of this article is to present some theoretical and methodological reflections we have incorporated into the design of a lab-course called Differential Calculus, which is based on the current settings of the processes of learning and teaching of this subject. The approach and experimentation of the subject emerges as a conclusion that the current Calculus teaching requires finding and exploiting the experience of a new society, which is surrounded by different digital gadgets that allow the restoration of the movement as conceptual core of calculus.
URI
http://hdl.handle.net/11407/3135
Collections
  • Indexados Scopus [2099]
All of RI UdeMCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
My AccountLoginRegister
Statistics GTMView statistics GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Biblioteca
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com