REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Site map
  • English 
    • español
    • English
  • Login
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Acerca de
Search 
  •   Home
  • Tesis
  • Search
  •   Home
  • Tesis
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 12

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

"Describiendo estoy, comprendiendo voy" : una propuesta didáctica para el desarrollo de la competencia semántica desde la comprensión de lectura en secuencias textuales descriptivas multimodales 

Murillo Álvarez, Erika María; Ocampo Mejía, Maribel; Pérez Palacio, Liliana María; Ruiz Betancur, Paula Andrea
"The Semantic Competence, as a fundamental aspect in the development of communication skills, refers to the construction of meanings in the relationship between text and context. That is why such competence is configured ...
Thumbnail

Fortalecimiento de la comprensión lectora en el nivel inferencial a partir del texto narrativo : aplicación de una unidad didáctica : una experiencia en Institución Educativa La Inmaculada Concepción, en el municipio de Guarne, Antioquia, durante el 2017 

Ramírez David, Solanlly Esled
Thumbnail

Fortalecimiento de la competencia comunicativa lectora del componente pragmático a través de la estrategia proyecto de aula integrador en los estudiantes del grado quinto de la Institución Educativa Santa Teresa 

Baena Monsalve, Diana Genoveva; Jiménez Jiménez, Laura María; Rosero Foronda, Natalia Andrea; Valencia Toro, Nora Marleny
To improve reading communicative competence of pragmatic component applied to fifth grade students in a school called Sant Teresa, located in Medellín city. It was possible through an Integrated Classroom Project (PAI) ...
Thumbnail

El taller de lectura, una estrategia didáctica para propiciar la práctica social de la lectura, en los estudiantes del grado quinto de la Institución Educativa Juan de Dios Cock 

Cardona Bedoya, Luz Mery; Salgado Montoya, Carolina
The present qualitative research, based on a Critical Interpretation Approach and in the phases of Participatory Action Research, was carried out at the Juan de Dios Cock Educational Institution, with the group 5 ° 1, in ...
Thumbnail

"Proyecto de aula ""de dónde vengo yo"" : estrategia metodológica para el fortalecimiento de la competencia escritora en los grados 2°, 3°y 5° de primaria de las Instituciones Educativas Cristo Rey de Tutunendo y Antonio María Claret del Municipio de Quibdó" 

Chaverra Cuesta, Yaneth María; Lerma Torre, Carmen Eunise; Rivas Salazar, Eidis Paulina; Lloreda Romaña, Mariela; Rodríguez Padilla, Isela
This research work addresses a problem that concerns educational institutions, especially teachers in terms of their pedagogical practice, the teaching-learning process; the academic performance, the development of the ...
Thumbnail

La comprensión de textos narrativos en el nivel inferencial a partir de la estrategia aprendizaje colaborativo 

Rúa Cardeño, Ever Armith; Ochoa Taborda, Claudia Patricia; Acevedo Santamaría, Luis Fernando; Ochoa Taborda, Luz Dary
"This work presents a strategy of educational intervention developed with the purpose of strengthening in students of the Third Degree, of three Educational Schools of the Northeast region of Antioquia, their skills in ...
Thumbnail

Aportes de la implementación del modelo equilibrado de lecto-escritura al desarrollo de la competencia lectora de los estudiantes del grado tercero 

Ramírez Mesa, Rubén Darío; García Gómez, Victoria Eugenia
This research tried to determine the impact on the implementation of the Balanced Model to the development of reading comprehension in third graders in two public schools, in order to improve the school educational ...
Thumbnail

La comprensión lectora desde la alianza fantasía y realidad 

Alba Salcedo, Jair José; Atehortúa Arroyave, Sandra Milena; Botero Giraldo, María Catalina; Echavarría, Juan Manuel; Montoya Valencia, María Elena; Montoya Restrepo, Yobanna Andrea; Moreno Moreno, Lucy Mariela; Ochoa Correa, Mónica; Palacios Salgado, Carolina Andrea; Quiroz Múnera, Natalia María; Salas Vásquez, Natalia Andrea; Sánchez Aguirre, Astrid Sorely; Sossa Jaramillo, Isned Elena; Trujillo Cuervo, Yeimy Patricia
In the framework of the scholarships of the Ministerio de Educación Nacional, the present large-scale project proposes to strengthen the reading comprehension in seven schools in Medellín and one in Belen de Bajira taking ...
Thumbnail

Profundización en los cuatro tipos de inferencia fundamentada en el uso de la historieta con los estudiantes del ciclo II de la I.E. Joaquín Vallejo Arbeláez 

Bustamante Sepúlveda, Delia Rosa Gallego; Atehortúa, Liliana Marcela; Mira Hernández, Diana
In the field of education is associated with reading comprehension with the achievement of a varied range of learning in all areas of knowledge, this process is mediated by conceptual elements that are revealed at the time ...
Thumbnail

La lectura como una convergencia entre el mundo de la vida y los espacios escolares en dos instituciones educativas de Medellín, ColombiaReading as a convergence between the world of life and school spaces in two educational institutions of Medellín city 

Balvin Restrepo, Janneth Cecilia; Bustamante Ríos, Lina María; Calle Oquendo, Claudia Milena; Castañeda Escobar, Clara Inés
The present master thesis presents a research process, which was carried out with students from third grade of primary school in two educational institutions of the city of Medellin. This research focused on the strengthening ...
  • 1
  • 2
All of RI UdeMCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
My AccountLoginRegister

Discover

AuthorAcevedo Santamaría, Luis Fernando (1)Alba Salcedo, Jair José (1)Atehortúa Arroyave, Sandra Milena (1)Atehortúa, Liliana Marcela (1)Baena Monsalve, Diana Genoveva (1)Balvin Restrepo, Janneth Cecilia (1)Botero Giraldo, María Catalina (1)Bustamante Ríos, Lina María (1)Bustamante Sepúlveda, Delia Rosa Gallego (1)Calle Oquendo, Claudia Milena (1)... View MoreSubject
Comprensión de lectura-Enseñanza primaria (12)
Desarrollo de la lectura (8)Lectura-Enseñanza primaria (7)Competencia comunicativa (6)Competencia y desempeño (Lingüística) (6)Reading comprehension (5)Comprensión lectora (3)Escritura-Enseñanza primaria (3)Lectura (3)Lingüística (3)... View MoreHas File(s)Yes (12)
Statistics GTMSee Statistics GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com