REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Site map
  • English 
    • español
    • English
  • Login
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
Search 
  •   Home
  • Tesis
  • Search
  •   Home
  • Tesis
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 28

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Las estrategias de lectura: una apuesta por el mejoramiento de la lectura inferencial en textos discontinuos en los estudiantes del grado 3-2 de la Institución Educativa Miraflores L.E.V.G. 

Arenas Arenas, Diana Patricia; Gómez García, Nora Alba; Hoyos Hernández, Yenís; Urrego Giraldo, Diana Cristina
Reading is vital in the daily life of individuals, both for the social uses that this entails, and for being the vehicle through which scientific and cultural knowledge is acquired from the personal construction that the ...
Thumbnail

Cuentos de la tradición chocoana como experiencia expandida del lenguaje: una estrategia didáctica implementada en los años 2016 a 2017 para el mejoramiento de la comprensión lectora a nivel inferencial en los estudiantes de grado 5º de la Institución Educativa Matías Trespalacios del municipio de Certeguí-Chocó 

Lemos Lloreda, Katty Yadira; González Amagará, María Asunción del Carmen; Torres Mena, Gloria Lucia
Thumbnail

Prácticas de lectura con textos expositivos para fortalecer la comprensión lectora de los estudiantes del grado quinto de las Instituciones Educativas San Pablo y Compartir 

Bustamante Álvarez, Maria Elizabeth; Hernández Moreno, Sara; Restrepo Higuita, María Victoria; Ríos Escobar, Paola Andrea
"This research details the process through which the expository text is established as a fundamental tool for the development of the different levels of reading comprehension in order to face the challenges of the sociocultural ...
Thumbnail

Apropiación y aplicación de estrategias para mejorar la comprensión lectora de los estudiantes del grado quinto de la Institución Educativa José Horacio Betancur 

Córdoba Arango, Lina Marcela
The main objective of this research was to improve fifth grade students' reading comprehension from the I.E. José Horacio Betancur based on reading learning strategies applied in argumentative texts. This objective was the ...
Thumbnail

La pregunta como dispositivo para fortalecer la comprensión lectora y la apropiación de sentido : los vínculos entre lo cognitivo y lo psicosocial 

Guerra Díez, Daniel Esteban; Otálvaro Botero, Dorys Liliana; Otálvaro Botero, Cebelia María; Hincapié Hincapié, María Elena
"The following research is about the relevance of the question in an educational context to improve the levels of reading comprehension and the appropriation of meaning in the life experiences of the students. This study ...
Thumbnail

Autonomía cognitiva y competencia lectora en lengua extranjera 

Pulgarín Rodríguez, Maira Alejandra
Thumbnail

El taller como estrategia de enseñanza para el fortalecimiento de la habilidad inferencial de textos escritos narrativos en alumnos del grado quinto de la Institución Educativa Simón Bolívar de Itagüí 

Medina Valencia, Sandra Patricia; González Castañeda, Francisco Javier; Velásquez Hinestroza, Wilman
Thumbnail

Fortalecimiento de la competencia comunicativa lectora del componente pragmático a través de la estrategia proyecto de aula integrador en los estudiantes del grado quinto de la Institución Educativa Santa Teresa 

Baena Monsalve, Diana Genoveva; Jiménez Jiménez, Laura María; Rosero Foronda, Natalia Andrea; Valencia Toro, Nora Marleny
To improve reading communicative competence of pragmatic component applied to fifth grade students in a school called Sant Teresa, located in Medellín city. It was possible through an Integrated Classroom Project (PAI) ...
Thumbnail

Los textos multimodales, una estrategia didáctica para optimizar la comprensión lectora a nivel literal, en los estudiantes del grado primero de la Normal Superior La Inmaculada 

Restrepo Correa, Elizabeth; Rivas Lemus, María Dolores
This Project was done with the optimize reading comprehesion literal level in the students first grade though aplication of homeworks with multimodal texts, in the primary school Normal Superior La Inmaculada of the Italia ...
Thumbnail

Estrategias para mejorar la comprensión lectora en los estudiantes de séptimo de la Institución Educativa Pedro Luis Villa 

Cardona Escobar, María Isabel
Reading comprehension in the literal, inferential and critical-intertextuality levels represents a problem for the students due to multiple factors, among them, the school which has not favored the development in each one ...
  • 1
  • 2
  • 3
All of RI UdeMCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
My AccountLoginRegister

Discover

AuthorArenas Arenas, Diana Patricia (1)Asprilla Mosquera, Nidia (1)Atehortúa, Liliana Marcela (1)Baena Monsalve, Diana Genoveva (1)Becerra Vélez, María Vianney (1)Bustamante Sepúlveda, Delia Rosa Gallego (1)Bustamante Álvarez, Maria Elizabeth (1)Cardona Escobar, María Isabel (1)Correa Murillo, Elcy Yaneth (1)Cuesta Mena, Yaciris (1)... View MoreSubject
Comprensión lectora (28)
Comprensión de lectura (16)Desarrollo de la lectura (13)Reading comprehension (13)Educación primaria - Estudio de casos (7)Estrategia didáctica (7)Didactic strategy (6)Dificultad en la lectura (6)Estrategias de lectura (6)Competencia comunicativa (5)... View MoreDate Issued2018 (4)2019 (3)2020 (2)2012 (1)2016 (1)Has File(s)Yes (28)
Statistics GTMView statistics GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Biblioteca
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com