REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Site map
  • English 
    • español
    • English
  • Login
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Acerca de
Search 
  •   Home
  • Tesis
  • Search
  •   Home
  • Tesis
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-8 of 8

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Caracterización de los procesos de objetivación en torno al concepto de patrones con estudiantes de segundo grado de la básica primaria 

Seguro, Sandra Patricia; Sepúlveda Flórez, Lina María; Guzmán Laverde, Leídy Marcela
The research that is presented below is concerned with inserting the concept of pattern into the second grade classroom of the Primary Basic class, which corresponds to the fact that during the first years of schooling the ...
Thumbnail

La noción de equipartición a través de objetos musicales 

Sepúlveda Restrepo, Gerardo Elias; Ayala Chauvin, Marco Antonio; Montoya Congote, Leydy Yaneth
The research that is presented below has its interest in the analysis of the construction of the notion of fraction equipartition in elementary students, through musical objects, the above because the methods currently ...
Thumbnail

Las fracciones y sus usos desde la teoría modos de pensamiento 

Calderón Palacio, Diana María; Quiroz Puerta, Karol Cristina
In this investigation we approach the understanding of the fraction concept in attention to its different uses as mathematical object. Due to the low results that have obtained for this topic in different national tests. ...
Thumbnail

Correlaciones entre la resolución de problemas matemáticos y el enfoque socio-crítico en el contexto de la institución educativa María de los Ángeles Cano Márquez 

Mena Córdoba, Maribel; Sebastián Mena, Juan
Thumbnail

El cuento como mediación didáctica e interdisciplinar para la comprensión matemática y las demás ciencias en el grado primero 

Urrego Santana, Lina Marcela
The aim of this thesis is to propose the use of children's stories as a didactic strategy to increase the understanding of science and mathematics in children of the first grade of the José Antonio Galán de la Estrella ...
Thumbnail

La noción de fracción en los libros de texto del grado tercero: un estudio de análisis de contenido 

Duque Duque, Yeny Patricia; Quiroz García, Maricela del Socorro; Suárez Salazar, Víctor Mario
This paper presents the first formal approach –according to the textbooks – that students of third grade of elementary school should have when studying fractions. The research is the result of the authors’ experience in ...
Thumbnail

La (re) significación de la proporcionalidad directa e inversa para docentes de la básica primaria, desde una mirada etnomatemática 

González Álvarez, Jesús David; Acevedo Acevedo, Claudia Amparo; Montoya García, Deissy Carolina
This research project was carried out with the participation of primary school teachers from the Pascual Correa Flórez educational institution in the municipality of Amagá - Antioquia who were in charge of the area of ...
Thumbnail

Noción de número racional en grado tercero: construcción de objetos abstractos a partir de acciones concretas 

Padierna Rodríguez, Angelly; Zapata Gutiérrez, Ana Yorley
Obando (2003) argues that there are many questions that arise in the teaching-learning processes of mathematics around the subject of fractions. In this paper we present a cognitive analysis that allows us to determine a ...
All of RI UdeMCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
My AccountLoginRegister

Discover

AuthorAcevedo Acevedo, Claudia Amparo (1)Ayala Chauvin, Marco Antonio (1)Calderón Palacio, Diana María (1)Duque Duque, Yeny Patricia (1)González Álvarez, Jesús David (1)Guzmán Laverde, Leídy Marcela (1)Mena Córdoba, Maribel (1)Montoya Congote, Leydy Yaneth (1)Montoya García, Deissy Carolina (1)Padierna Rodríguez, Angelly (1)... View MoreSubject
Matemáticas-Enseñanza básica (8)
Fracciones-Enseñanza elemental (4)Aritmética-Enseñanza básica (2)Fractions (2)Métodos de enseñanza (2)Antropología de la educación (1)Análisis de contenido (1)Aplicaciones (Matemáticas) (1)Aprendizaje significativo (1)Content analysis (1)... View MoreDate Issued2017 (3)2014 (1)2016 (1)2018 (1)Has File(s)Yes (8)
Statistics GTMSee Statistics GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 340 5555 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com