REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Site map
  • English 
    • español
    • English
  • Login
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
View Item 
  •   Home
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • View Item
  •   Home
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A novel self-assessment methodology for accreditation of undergraduate programs [Una metodología novedosa de autoevaluación para la acreditación de programas universitarios]

Thumbnail
Share this
Date
2017
Author
Cano J.A., Vásquez J.A., Palacios L.M.
Cano, J.A., Universidad de Medellín, Colombia; Vásquez, J.A., Universidad de Medellín, Colombia; Palacios, L.M., Universidad de Medellín, Colombia
TY - GEN T1 - A novel self-assessment methodology for accreditation of undergraduate programs [Una metodología novedosa de autoevaluación para la acreditación de programas universitarios] AU - Cano J.A., Vásquez J.A., Palacios L.M. Y1 - 2017 UR - http://hdl.handle.net/11407/4557 PB - Revista Espacios AB - ER - @misc{11407_4557, author = {Cano J.A. Vásquez J.A. Palacios L.M.}, title = {A novel self-assessment methodology for accreditation of undergraduate programs [Una metodología novedosa de autoevaluación para la acreditación de programas universitarios]}, year = {2017}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11407/4557} }RT Generic T1 A novel self-assessment methodology for accreditation of undergraduate programs [Una metodología novedosa de autoevaluación para la acreditación de programas universitarios] A1 Cano J.A., Vásquez J.A., Palacios L.M. YR 2017 LK http://hdl.handle.net/11407/4557 PB Revista Espacios AB OL Spanish (121)
Gestores bibliográficos
Refworks
Zotero
BibTeX
CiteULike
Metadata
Show full item record
Abstract
In this article, a self-assessment methodology is designed for the accreditation of high quality undergraduate academic programs. Based on the requirements of the National Accreditation Council (CNA) of Colombia, activities for weighing, data collection, assessment and action plans are analyzed. It is found that the proposed methodology standardizes the self-evaluation process, provides objective results, and offers more time to analyze results and to generate continuous improvement plans in any undergraduate program. © 2017.
URI
http://hdl.handle.net/11407/4557
Collections
  • Indexados Scopus [1337]
All of RI UdeMCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
My AccountLoginRegister
Statistics GTMSee Statistics GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com