Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorRestrepo-Echavarría N.-J.spa
dc.creatorRodríguez-Díaz R.spa
dc.creatorCastromil A.R.spa
dc.date.accessioned2018-10-31T13:44:22Z
dc.date.available2018-10-31T13:44:22Z
dc.date.created2018
dc.identifier.issn13866710
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/4889
dc.descriptionAn indicator is proposed that measures the degree of professionalization of presidential campaigns in political systems where there is high personalization and low institutionalization of political parties. The professionalization of Colombia's 2014 presidential campaign is measured: describing both the organizational dimension and internal structure of the campaign, and the communication strategy used to persuade the voters. Dimensions and categories are established that show the development and evolution of the techniques used in the presidential campaign.spa
dc.language.isoeng
dc.language.isospa
dc.publisherEl Profesional de la Informacionspa
dc.relation.isversionofhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85045019915&doi=10.3145%2fepi.2018.mar.07&partnerID=40&md5=a30b04b5a64ae7da129f16217d144d5aspa
dc.sourceScopusspa
dc.subjectColombiaspa
dc.subjectElectoral campaignsspa
dc.subjectIndicatorsspa
dc.subjectPolitical communicationspa
dc.subjectProfessionalizationspa
dc.subjectProfessionalization levelspa
dc.titleProposal of an indicator to measure the professionalization of election campaigns: The case of Colombia [Propuesta de un indicador para medir la profesionalización de las campañas electorales: El caso de Colombia]spa
dc.typeArticleeng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.publisher.programComunicación y Relaciones Corporativasspa
dc.contributor.affiliationRestrepo-Echavarría, N.-J., Universidad de Medellín;Rodríguez-Díaz, R., Universidad Rey Juan Carlos;Castromil, A.R., Universidad Complutense de Madridspa
dc.identifier.doi10.3145/epi.2018.mar.07
dc.relation.citationvolume27
dc.relation.citationissue2
dc.relation.citationstartpage289
dc.relation.citationendpage299
dc.publisher.facultyFacultad de Comunicaciónspa
dc.relation.ispartofesProfesional de la Informacionspa
dc.relation.references"Beccassino, Á., La nueva política (2008) El Entorno Y La Comunicación Electoral, , Argentina: Grijalbo. ISBN: 978 958 6395939;Blumler, J., Tendencias de la comunicación política en las campañas electorales británicas (1999) Democracia Mediática Y Campañas Electorales, pp. 111-124. , En: Muñoz-Alonso, Alejandro;Rospir, Juan-Ignacio (eds.). Madrid: Ariel, ISBN: 978 84 344 1277 4;Castells, M., (2009) Comunicación Y Poder, , https://goo.gl/5ZnMYQ, Madrid: Alianza Editorial. ISBN: 978 84 206 8499 4;Crespo, I., Garrido, A., Riorda, M., (2008) La Conquista Del Poder. Elecciones Y Campañas Presidenciales En América Latina, , Buenos Aires: La Crujía. ISBN: 978 987 6010641;Cotarelo, R., (2010) La Política En La Era De Internet, , Valencia: Tirant lo Blanch. ISBN: 978 84 98769425;Farrel, D., Campaign strategies and tactics (1996) Comparing Democracies: Elections and Voting in Global Perspective, pp. 160-183. , En: Le-Duc, Lawrence;Niemi, Richard;Norris, Pippa (eds.). SAGE Publications, ISBN: 978 0 803958364;Freidenberg, F., (2010) Campañas Electorales Y Demo-Cracia, , Salamanca: Documento en elaboración. Universidad de Salamanca. flavia@unam.mx;Gibson, R., Römmele, A., Changing cam-paing communication. A party-centered theory of professionalized campaigning (2001) The Harvard International Journal of Press / Politics, 6 (4), pp. 31-43. , https://goo.gl/cwjjF7https://doi.org/10.1177/108118001129172323;Gibson, R., Römmele, A., Measuring the professionalization of political campaigning (2009) Party Politics, 15 (3), pp. 265-293. , https://www.dcern.org.uk/wp-content/uploads/2017/07/GibsonRommeleCampaigns.pdfhttps://doi.org/10.1177/1354068809102245;Holtz-Bacha, C., Campañas electorales en Alemania (2002) Priess, Frank. Relación Entre Política Y Me-Dios. Propuestas Alemanas En Una Perspectiva Comparada, pp. 207-229. , Buenos Aires: Fundación Konrad Adenauer;Izurieta, R., Arteton, C., Perina, R., (2003) Estrategias De Comunicación para Gobiernos, , Buenos Aires: La Crujia. ISBN: 978 987 1004140;Kavanagh, D., Democracia partidaria y marketing político: ¿Sin lugar para aficionados? (2004) Diálogo Político, 21 (1), pp. 33-45. , http://www.kas.de/argentinien/es/publications/5227;Maarek, P., Marketing político y comunicación (2009) Claves para Una Buena Información Política, , 2ª ed.). Barcelona: Paidós Ibérica. ISBN: 978 84 49322617;Mancini, P., Americanización y modernización. Breve historia de la campaña electoral (1995) Comunicación Política, pp. 141-168. , En: Muñoz-Alonso, Alejandro;Rospir, Juan-Ignacio (eds.). Madrid: Editorial Universitas, ISBN: 978 84 79910396;Martínez-Pandiani, G., El impacto de la tele-visión en la comunicación política moderna (2006) Revista Signos Universitarios, 25 (1), pp. 67-88. , http://p3.usal.edu.ar/index.php/signos/article/view/2955;Mazzoleni, G., (2010) La Comunicación Política, , Madrid: Alianza Editorial. ISBN: 84 20669407;Mintzberg, H., An emerging strategy for 'direct' research (1979) Administrative Science Quarterly, 24 (4), pp. 582-589. , https://doi.org/10.2307/2392364;Múnera-Uribe, P.-A., Sánchez-Zuloaga, U.-H.-N., (2003) Comunicación Empresarial. Una Mirada Cor-Porativa, , Medellín: AICE. ISBN: 978 958 3356780;Neto, F.-M.-D.-R., (2007) La Profesionalización De Las Campañas Electorales En Brasil (1989-2006), , https://gredos.usal.es/jspui/handle/10366/18601, Salamanca: Universidad de Salamanca;Norris, P., ""¿Un círculo virtuoso? El impacto de las comunicaciones políticas en las democracias post-industriales (2001) Revista Española De Ciencia Política, (4), pp. 7-33. , https://recyt.fecyt.es/index.php/recp/article/view/37313;Norris, P., The evolution of election campaigns: Eroding political engagement? (2004) Political Communication in The 21St Century, , https://goo.gl/AkESQx, St Margaret's College, University of Ota-go, New Zealand;Orejuela, S., Proceso de globalización a la profesionalización (2006) Revista De Comunicación, 5, pp. 55-87. , http://revistadecomunicacion.com/pdf/2006/Art055-087.pdf;Plasser, F., Plasser, G., (2002) La Campaña Global: Los Nuevos Gurúes Del Marketing Político En Acción, , Buenos Aires: Temas. ISBN: 978 987 9164679;Ramos-Meneghetti, M., (2003) Americanización De Las Campañas Electorales: Elecciones Presidenciales Argentinas De 1999, , Tesina. Madrid: Universidad Complutense de Madrid;Restrepo-Echavarría, N.-J., La profesionalización de las campañas electorales: Las elecciones presidenciales de Colombia 2010 (2015) Revista Española De Ciencia Política, 38, pp. 85-114. , https://recyt.fecyt.es/index.php/recp/article/viewFile/37664/21181;Restrepo-Echavarría, N., (2017) La Profesionalización De Las Campañas Electorales En Colombia: Las Elecciones Presidenciales En Colombia 1994-2014, , https://www.ucm.es/data/cont/docs/1208-2017-07-12Tesis_Julian_Restrepo.pdf, Julián Tesis doctoral. Universidad Complutense de Madrid;Rospir, J.-I., La globalización de las campañas electorales (1999) Democracia Mediática Y Campañas Electorales, pp. 55-88. , En: Muñoz-Alonso, Alejandro;Rospir, Juan-Ignacio (eds.). Madrid: Ariel, ISBN: 978 84 344 1277 4;Swanson, D., Mancini, P., (1996) Politics, Media and Modern Democracy: An International Study of Innovations in Electoral Campaigning and Their Consequences, , ISBN: 978 0 275951832"spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem