Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorBaena J.J.
dc.creatorCano J.A.
dc.creatorGiraldo D.A.
dc.date2018
dc.date.accessioned2020-04-29T14:53:46Z
dc.date.available2020-04-29T14:53:46Z
dc.identifier.issn10121587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/5722
dc.descriptionThis article aims to identify the level of use and the benefits offered by information and communication technologies (ICT) for the international business academic programs in the universities. For this purpose, a perception study in 14 universities of Antioquia, Colombia is carried out. Based on the results, it is concluded that websites and social networks such as Facebook and Twitter are the ICT with the highest level of use and development, and they allow the promotion and positioning of the academic programs, facilitate the learning process and communication with stakeholders, and offer job opportunities to students and graduates.  © 2018, Universidad del Zulia. All rights reserved.
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad del Zulia
dc.relation.isversionofhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85071161585&partnerID=40&md5=5303cf4db5600d3d01c06fe115cb82a2
dc.sourceOpcion
dc.subjectAcademic programs
dc.subjectICT
dc.subjectInternational business
dc.subjectSocial networks
dc.subjectUniversities
dc.subjectWebsites
dc.titleIct for the promotion of international business academic programs [TIC para la promoción de programas académicos de negocios internacionales]
dc.typeArticleeng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.publisher.programAdministración de Empresas
dc.relation.citationvolume34
dc.relation.citationissueSpecial Issue 18
dc.relation.citationstartpage2359
dc.relation.citationendpage2379
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias Económicas y Administrativas
dc.affiliationBaena, J.J., Tecnológico de Antioquia Institución Universitaria, Colombia; Cano, J.A., Universidad de Medellín, Colombia; Giraldo, D.A., Tecnológico de Antioquia Institución Universitaria, Colombia
dc.relation.referencesApaolaza, V., Hartmann, P., He, J., Barrutia, J., Echebarria, C., Shanghai adolescents brand interactions on the Chinese Social Networking Site Qzone: A Uses and Gratifications Approach (2015) Marketing ESIC, 19 (1), pp. 62-70
dc.relation.referencesAtalah, A., Muchemedzi, R., Improving enrollment in the master of construction management program at Bowling Green State University (2006) Journal of Professional Issues in Engineering Education and Practice, 132 (4), pp. 312-321
dc.relation.referencesBaelo, R., Canton, I., (2010) Use of Information and Communication Technologies in Castilla& León Universities.Comunicar, 35 (1), pp. 159-166
dc.relation.referencesBâldea, M., Maier, A., Simionescu, O., Using Blogs as a Communication tool for Teaching Students in the Architecture Design Studio.Procedia (2015) Social and Behavioral Sciences, 191 (2), pp. 2758-2762
dc.relation.referencesBeer, D., Social network(Ing) sites revisiting the story so far: A response to danahboyd& Nicole Ellison (2008) Journal of Computer-Mediatedcommunication, 13 (2), pp. 516-529
dc.relation.referencesBriceño, J., Castellanos, M., Diplomados para la formación de docentes en el uso pedagógico de las TIC (2016) Opción, 32 (11), pp. 164-178
dc.relation.referencesCano, J., Baena, J., Tendencias en el uso de las tecnologías de información y comunicación para la negociación internacional (2015) Estudios Gerenciales, 31 (136), pp. 1-12
dc.relation.referencesCano, J., Baena, J., Limitaciones en el uso y apropiación de tecnologías de información y comunicación para la negociación internacional en empresas colombianas (2017) Observatorio, 11 (1), pp. 111-133
dc.relation.referencesChatfield, A., Reddick, C., Brajawidagda, U., Government surveillance disclosures, bilateral trust and Indonesia-Australia cross-border security cooperation: Social network analysis of Twitter data (2015) Government Information Quarterly, 32 (2), pp. 118-128
dc.relation.referencesChena, S., Lin, C., The impact of customer experience and perceived value on sustainable social relationship in blogs: An empirical study (2015) Technological Forecasting and Social Change, 96 (1), pp. 40-50
dc.relation.referencesCogo, D., Dutra-Brignol, L., Fragoso, S., Prácticas cotidianas de acceso a las TIC: Otro modo de comprender la inclusión digital (2015) Palabra Clave, 18 (1), pp. 156-183
dc.relation.referencesDe La Rica, E., (2006) Marketing En Internet, , Madrid, España: Esic Editorial
dc.relation.referencesDel Moral, M., Villalustre, L., Neira, R., Oportunidades de las TIC para la innovación educativa en las escuelas rurales (2014) Aula Abierta, 42 (1), pp. 61-67
dc.relation.referencesDíaz, E., Martín-Consuegra, D., Esteban, A., (2008) Evaluación De La Eficacia De Las páginas Web. En E. De Castro, & F. Díaz, Asociación Europea De Dirección Y Economía De Empresa, , International Conference. AEDEM, España
dc.relation.referencesEcheverría, J., Apropiación social de las tecnologías de la información y la comunicación (2008) Revista Iberoamericana De Ciencia tecnología Y Sociedad, 4 (10), pp. 171-182
dc.relation.referencesFarahani, H., Aghamohamadi, S., Kazemi, Z., Bakhtiarvand, F., Ansari, M., Examining the relationship between sensitivity to rejection and using Facebook in university students (2011) Procedia - Social and Behavioral Sciences, 28 (1), pp. 807-810
dc.relation.referencesFleming, P., Alberdi, M., (2000) Hablemos De Marketing Interactivo, Reflexiones Sobre Marketing Digital Y Comercio electrónico, , Segunda Edición. Madrid: ESIC Editorial
dc.relation.referencesFranco, M., Villarejo, A., La calidad de servicio electrónico: Un análisis de los efectos moderadores del comportamiento de uso de la web (2004) Cuadernos De Economía Y Dirección De La Empresa, 1 (21), pp. 121-152
dc.relation.referencesFumero, A., Un tutorial sobre blogs. El abecé del universo blog (2005) Telos: Cuadernos De Comunicación E Innovación, 1 (65), pp. 46-59
dc.relation.referencesGaete, J., Vásquez, J., Conocimiento y estructura en la investigación académica: Una aproximación desde el análisis de redes sociales (2008) Revista Hispana Para El análisis De Redes Sociales, 14 (5), pp. 1-33
dc.relation.referencesGonzález-Fernández-villavicencio, N., Qué entendemos por usuario como centrodel servicio. Estrategia y táctica en marketing (2015) El Profesional De La información, 24 (1), pp. 5-13
dc.relation.referencesGuerra, S., González, N., García, R., Utilización de las TIC por el profesorado. (2010) Comunicar Revista Científica De Educomunicación, 13 (35), pp. 141-148
dc.relation.referencesGuzmán, A., Del Moral, M., González, F., Gil, H., Impacto de twitter en la comunicación y promoción institucional de las universidades (2013) Revista De Medios Y Educación, 1 (43), pp. 139-153
dc.relation.references(2010), http://www.ite.educacion.es/formacion/materiales/155/cd/pdf/01_blogs.pdf, Multimedia y web 2.0: Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y Formación.Recovered
dc.relation.references(2005) CMSI Documentos Finales: International Telecommunication Union., , https://www.itu.int/wsis/outcome/booklet-es.pdf
dc.relation.references(2014), https://www.itu.int/net/pressoffice/press_releases/2014/23.aspx, ITU releases 2014 ICT figures: International Telecommunication Union. Recovered from
dc.relation.referencesKramer, J., Jenkins, B., Katz, R., (2007) The Role of the Information and Communications Technology Sector in Expanding Economic Opportunity: Harvard University, , http://www.hks.harvard.edu/m-rcbg/CSRI/publications/report_22_EO%20ICT%20Final.pdf
dc.relation.referencesLévi, P., (2007) Cibercultura. La Cultura En La Sociedad Digital, , Barcelona: Anthropos
dc.relation.referencesLipizzi, C., Iandoli, L., Ramírez, J., Extracting and evaluating conversational patterns in social media: A socio-semantic analysis of customers reactions to the launch of new products using Twitter streams (2015) International Journal of Information Management, 35 (4), pp. 490-503
dc.relation.referencesLlopis, J., González, M., Gascó, J., (2009) Analysis of Corporate Web Pages as Strategic Describer.Investigaciones Europeas De Dirección Y Economía De La Empresa, 15 (3), pp. 119-133
dc.relation.referencesLuu, K., Quan, V., Traditional and e-Ducation: How are they different? (2010) International Journal of Learning, 17 (4), pp. 87-102
dc.relation.referencesMartínez-Valerio, L., Estrategias de promoción turística a través de Facebook (2012) Palabra Clave, 15 (2), pp. 318-338
dc.relation.referencesMolina, F., Cómo hacer una página web (2001) Atención Primaria, 28 (7), pp. 501-505
dc.relation.referencesMorales, A., Borondo, J., Losada, J., Benito, R., Efficiency of human activity on information spreading on Twitter (2014) Social Networks, 30 (1), pp. 1-11
dc.relation.referencesNianlong, L., Xunhua, G., Jin, Z., Guoqing, C., Nan, Z., Understanding the continued use of intra-organizational blogs: An adaptive habituation model (2015) Computers in Human Behavior, 50 (1), pp. 57-65
dc.relation.references(2015) QS University Rankings Latin America: The Top 250 Universities in Latin America 2015, , http://www.topuniversities.com/system/files/pdf-uploads/qs_university_rankings_latin_america_2015_supplement.pf
dc.relation.referencesQuinn, P., (2000) What in the World is the World Wide Web, , Wellington: Colorcraft
dc.relation.referencesRai, A., Yadav, A., Yadav, B., Prasad, R., A conceptual framework for E-learning (2008) Enieee International Conference in MOOC, Innovation and Technology in Education, , Jaipur, India
dc.relation.referencesRodrigues, D., Oakley, I., (2009) Social Circles: A 3D User Interface for Facebook, , 12th IFIP TC 13 International Conference on Human-Computer Interaction.INTERACT, Uppsala, Sweden
dc.relation.references(2014) Estadísticas: Sistema Nacional De Información De La Educación Superior, , http://www.mineducacion.gov.co/sistemasdeinformacion/1735/w3-article-212400.html
dc.relation.referencesTuñez, M., Sixto, J., Las redes sociales como entorno docente: Análisis del uso de Facebook en la docencia universitaria (2012) Revista De Medios Y educación, 1 (41), pp. 77-92
dc.relation.referencesUzuno?lu, E., Misci, S., Brand communicationthrough digital influencers: Leveragingbloggerengagement (2014) International Journal of Information Management, 34 (5), pp. 592-602
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem