Anagramas: Rumbos y Sentidos de la Comunicación Vol. 21, núm. 42 (2023)
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Modelo relacional y comunicacional para instancias de concertación lideradas por una institución de formación para el trabajo y el desarrollo humano en Colombia
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-03-27)Sexual violence on the Internet has become a topic that has been the object of various enunciations, especially with regard to the protection of children and adolescents. In this framework, grooming – sexual cyberbullying ... -
Modelo relacional y comunicacional para instancias de concertación lideradas por una institución de formación para el trabajo y el desarrollo humano en Colombia
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-02-15)The aim of this study is to present a proposal for a relational and communicational model for coordination instances, (sectoral bureau) led by the National Learning Service (SENA in its Spanish initials). This framed in a ... -
Motivación para la búsqueda de información digital en salud en una comunidad quilombola
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-02-14)With a qualitative inductive study operated by the method of grounded theory (GT), observing the Uses and Gratifications framework for the consumption of digital platforms, we seek in this article to present empirical ... -
Curación de contenidos en educación: posibilidades para desarrollar una aplicación (APP)
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-02-15)This article addresses technologies in education, especially the digital content curation and its use in education due to the amount of audio and video information available in a fragmented and nonsystematized way which ... -
Cortesía en Internet. Presentación de una guía multidisciplinar sobre la netiqueta
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-02-14)The objective of this work is to carry out a documentary review around the netiquette concept, with the intention of delving into the phenomenon and preparing a complete and updated compilation of the rules that govern ... -
Análisis cuantitativo y cualitativo de las falsas noticias sobre la COVID-19 en Colombia
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-01-03)In the midst of the global fight against COVID-19, another evil is occurring: disinfodemia, a term that refers to the massive circulation of false information related to the virus, which helps to increase uncertainty and ... -
Análisis de las lecturas de caricaturas periodísticas por parte de universitarios
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-01-03)This article collects the conceptions built through the journalistic caricatures published in Colombian mass media, and the way in which university students re-signify or appropriate said communicative product. After ... -
La influencia de la comunicación del branding a través del envase en la selección de productos de alimentación en España: análisis de envases de galletas familiares
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-01-03)Communication in the food industry builds brand value and is a determining factor transmitted, among other channels, by product packaging. Packaging is present in the final product selection process and has a major influence ... -
Anime en Colombia: una exploración desde usos y gratificaciones en la población universitaria de Cartagena de Indias
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-01-03)Anime is a Japanese audiovisual product with great popularity and consumption around the world, including Colombia. This study presents an analysis, from the Uses and Gratifications perspective, of the relationship between ...