REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Navegar
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
Ver ítem 
  •   Inicio
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Assessment of a Gamified Automotive Software Development Environment

Thumbnail
Compartir este ítem
Fecha
2022
Autor
Muñoz M
Gasca-Hurtado G.P
Gómez-Álvarez M.C
Sameh S.

Citación

       
TY - GEN T1 - Assessment of a Gamified Automotive Software Development Environment Y1 - 2022 UR - http://hdl.handle.net/11407/7998 PB - Springer Science and Business Media Deutschland GmbH AB - ER - @misc{11407_7998, author = {}, title = {Assessment of a Gamified Automotive Software Development Environment}, year = {2022}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11407/7998} }RT Generic T1 Assessment of a Gamified Automotive Software Development Environment YR 2022 LK http://hdl.handle.net/11407/7998 PB Springer Science and Business Media Deutschland GmbH AB OL Spanish (121)
Gestores bibliográficos
Refworks
Zotero
BibTeX
CiteULike
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
Gamification is a new strategy that allows influencing and motivating people mainly in two types of activities: 1) to develop activities that people are not used to performing, or 2) to let people acquire new habits. Besides, it has been proven to have good results in its implementation in non-context fields such as healthcare, education, and marketing, among others. This fact makes gamification attractive to be implemented in the software process improvement field. However, the results to implement gamification in the industry are not yet commonly published. This paper shows the assessment of a strategy implemented in a software development automotive environment. The results allow analyzing the level of the gamification achieved by the strategy. Besides, some recommendations to reinforce the strategy for future implementation in this type of environment are provided. © 2022, Springer Nature Switzerland AG.
URI
http://hdl.handle.net/11407/7998
Colecciones
  • Indexados Scopus [2005]
Todo RI UdeMComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras claveEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras clave
Mi cuentaAccederRegistro
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Biblioteca
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com