REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Site map
  • English 
    • español
    • English
  • Login
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
View Item 
  •   Home
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • View Item
  •   Home
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Resources and strategies for teaching statistics and data analytics in higher education [Recursos y estrategias para la enseñanza de la estadística y la analítica de datos en la educación superior]

Thumbnail
Share this
Date
2022
Author
Medina-Hernández E.J
Muñiz J.L
Guzmán-Aguiar D.S
Holguín-Higuita A.

Citación

       
TY - GEN T1 - Resources and strategies for teaching statistics and data analytics in higher education [Recursos y estrategias para la enseñanza de la estadística y la analítica de datos en la educación superior] Y1 - 2022 UR - http://hdl.handle.net/11407/8105 PB - Centro de Informacion Tecnologica AB - ER - @misc{11407_8105, author = {}, title = {Resources and strategies for teaching statistics and data analytics in higher education [Recursos y estrategias para la enseñanza de la estadística y la analítica de datos en la educación superior]}, year = {2022}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11407/8105} }RT Generic T1 Resources and strategies for teaching statistics and data analytics in higher education [Recursos y estrategias para la enseñanza de la estadística y la analítica de datos en la educación superior] YR 2022 LK http://hdl.handle.net/11407/8105 PB Centro de Informacion Tecnologica AB OL Spanish (121)
Gestores bibliográficos
Refworks
Zotero
BibTeX
CiteULike
Metadata
Show full item record
Abstract
The purpose of this study is to present a literature review analysis on the teaching of statistics and data analytics in higher education. The assessment includes examining the role played by specific factors as mediators of teaching-learning processes. These factors include: disciplinary and pedagogical training of teachers, teaching styles, classroom experiences, use of didactic resources, and context. The literature review revealed that there is a need to create and develop innovative learning environments that transform the teaching of statistics at the university level, starting from rethinking the contents and curricula to favor the social dimension and the humanistic and complex thinking of students. It is concluded that, currently, the generalization of digital media and social networks imposes new challenges for teaching statistics and data analytics in the context of data science, machine learning, and big data. © 2022. Formacion Universitaria. All Rights Reseved.
URI
http://hdl.handle.net/11407/8105
Collections
  • Indexados Scopus [2005]
All of RI UdeMCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
My AccountLoginRegister
Statistics GTMView statistics GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Biblioteca
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com