LexRank with threshold to identify EF-ISF navigation patterns in xMOOC of Open edX
LexRank con Umbral para identificar patrones de navegación EF-ISF en xMOOC de open eDX
dc.contributor.author | Ancona Anacona, Fabián Andrés | |
dc.contributor.author | Solarte Sarasty, Mario Fernando | |
dc.contributor.author | Ramírez González, Gustavo Adolfo | |
dc.date.accessioned | 2023-11-28T16:26:09Z | |
dc.date.available | 2023-11-28T16:26:09Z | |
dc.date.created | 2021-06-28 | |
dc.identifier.issn | 1692-3324 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11407/8202 | |
dc.description | The use of the Open edX platform to offer xMOOC courses by different universities in the world has led to a growth in the participation of students in the courses, thus generating a set of navigation patterns when interacting with the xMOOC which are recorded in the tracking.log file. So far there is no study that identifies EF-ISF navigation patterns of the set of patterns and therefore this article proposes the use of the LexRank with Threshold algorithm for the identification of the EF-ISF navigation patterns. | eng |
dc.description | diferentes universidades del mundo han llevado a un crecimiento en la participación de los estudiantes en los cursos, generando de esta forma un conjunto de patrones de navegación al interactuar con los xMOOC que se registran en el archivo tracking.log. Hasta el momento no hay un estudio que identifique patrones de navegación EF-ISF del conjunto de patrones. Por esta razón, en este documento se propone el uso del algoritmo LexRank con Umbral para la identificación de los patrones de navegación EF-ISF. | spa |
dc.format | ||
dc.format.extent | p. 85-96 | |
dc.format.medium | Electrónico | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Universidad de Medellín | |
dc.relation.ispartofseries | Revista Ingenierías Universidad de Medellín; Vol. 20 No. 39 (2021) | |
dc.relation.haspart | Revista Ingenierías Universidad de Medellín; Vol. 20 Núm. 39 julio-diciembre 2021 | |
dc.relation.uri | https://revistas.udem.edu.co/index.php/ingenierias/article/view/2975 | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | * |
dc.source | Revista Ingenierías Universidad de Medellín; Vol. 20 No. 39 (2021): (julio-diciembre); 85-96 | |
dc.subject | LexRank with threshold | eng |
dc.subject | Navigation | eng |
dc.subject | EF-ISF navigation pattern | eng |
dc.subject | Tracking.log | eng |
dc.subject | xMOOC | eng |
dc.subject | LexRank con Umbral | spa |
dc.subject | Navegación | spa |
dc.subject | Patrón de navegación EF-ISF | spa |
dc.subject | Tracking.log | spa |
dc.subject | xMOOC | spa |
dc.title | LexRank with threshold to identify EF-ISF navigation patterns in xMOOC of Open edX | eng |
dc.title | LexRank con Umbral para identificar patrones de navegación EF-ISF en xMOOC de open eDX | spa |
dc.type | article | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22395/rium.v20n39a5 | |
dc.relation.citationvolume | 20 | |
dc.relation.citationissue | 39 | |
dc.relation.citationstartpage | 85 | |
dc.relation.citationendpage | 96 | |
dc.audience | Comunidad Universidad de Medellín | |
dc.publisher.faculty | Facultad de Ingenierías | |
dc.coverage | Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degreesLong: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees | |
dc.publisher.place | Medellín | |
dc.relation.references | J. DeBoer and L. Breslow, “Work in Progress: Student Behaviors Using Feedback in a Blended Physics Undergraduate Classroom,” in Proceedings of the Third (2016) ACM Conference on Learning@ Scale, pp. 229-232. doi: 10.1145/2876034.2893421. | |
dc.relation.references | M. Solarte, G. A. Ramírez, and D. A. Jaramillo, “Hábitos de ingreso y resultados en las evaluaciones en cursos en línea masivos con reconocimiento académico,” Ingeniería e Innovación, vol. 5, no. 1, pp. 51-59, 2017. doi: 10.21897/23460466.1105. | |
dc.relation.references | F. Anacona, M. Solarte, and G. Ramírez, “Descubrimiento de patrones de navegación en Open edx–una aproximación arquitectónica,” Ingeniería e Innovación, vol. 5, no. 1, pp. 43-50, 2017. doi: 10.21897/23460466.1103. | |
dc.relation.references | F. Anacona, M. Solarte, and G. González, “Modelo de Espacio Vectorial con ponderación basada en frecuencia relativa de eventos de navegación en una instancia de Open edX para caracterización del estudiantado,” en Segunda Conferencia Internacional MOOC-MAKER, Medellín, 2018, vol. 2224, pp. 87-95. | |
dc.relation.references | P. J. Guo and K. Reinecke, “Demographic differences in how students navigate through MOOCs,” in Proceedings of the first ACM conference on Learning@ scale conference, pp. 21-30, 2014. doi: 10.1145/2556325.2566247. | |
dc.relation.references | R. K. Yadav, “Understanding Logs in edX for Monitoring Student Progress,” Ph.D. dissertation, Indian Institute of Technology, Bombay, 2014. | |
dc.relation.references | C. Alario-Hoyos, M. Pérez-Sanagustín, M. Morales, C. D. Kloos, R. Hernández-Rizzardini, M. Román, et al., “MOOC-Maker: Tres Años Construyendo Capacidades de Gestión de MOOCs en Latinoamérica,” in Segunda Conferencia Internacional MOOC-MAKER, Medellín, vol. 2224, pp. 5-14, 2018. | |
dc.relation.references | M. Burbano, F. Anacona, M. Solarte, and G. Ramírez, “Informe sobre tecnologías Web Semántica y Social en cursos MOOC,” MOOC-Maker, vol. WDP 1.14,pp. 1-17, 2016. | |
dc.relation.references | R. M. Alguliev, R. M. Aliguliyev, M. S. Hajirahimova, and C. A. Mehdiyev, “MCMR: Maximum coverage and minimum redundant text summarization model,” Expert Systems with Applications, vol. 38, no. 12, pp. 14514-14522, 2011. doi: 10.1016/j.eswa.2011.05.033 | |
dc.relation.references | F. Anacona, C. Cobos, and M. Mendoza, “Algoritmo para generación automática de resúmenes extractivos genéricos de múltiples documentos basados en consensos,” B.S. Thesis, Univ. del Cauca, Popayán, 2015. | |
dc.relation.references | G. Erkan and D. R. Radev, “LexRank: graph-based lexical centrality as salience in text summarization,” Journal of artificial intelligence research., vol. 22, pp. 457-479, 2004. doi: 10.1613/jair.1523. | |
dc.rights.creativecommons | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.identifier.eissn | 2248-4094 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type.local | Artículo científico | |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.identifier.reponame | reponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellín | |
dc.identifier.repourl | repourl:https://repository.udem.edu.co/ | |
dc.identifier.instname | instname:Universidad de Medellín |