Which people are loyal followers of influencers? An exploratory study

Share this
Date
2024Author
Sánchez-Torres J.A
Roldan-Gallego J.S
Arroyo-Cañada F.-J
Argila-Irurita A.M.
Citación
Metadata
Show full item recordAbstract
Influencers are tools implemented in digital marketing as a communication mechanism between the brand and its target; however, there are few studies that observe the relationship between the personality of the follower and their attitude towards the influencer. The objective of this study is to explore whether personality traits influence positive attitudes towards influencers. An empirical study was carried out in Spain and Colombia with a sample of 381 individuals and cause-effect relationships were analysed using the partial least squares methodology. The results show that extroversion and disordered personality traits are related to positive attitudes towards influencers and there could be some differences between genders, specifically men with a calm personality and women with a sympathetic personality. Copyright © 2024 Inderscience Enterprises Ltd.
Collections
- Indexados Scopus [2005]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Implementación de pedidos por internet para la empresa Marketing Personal.
Alzate Cañola, Carolina; Botero García, Víctor Hugo; Marín Gómez, Diego; Henao Madrid, Luis Fernando (Universidad de MedellínEspecialización en Logística EmpresarialFacultad de Ciencias Económicas y Administrativas, 2012)Actualmente el comercio busca estrategias para llegar a mercados descubiertos y lograr captar clientes nuevos con estas estrategias. Por lo que el mismo mercado cada vez es más exigente y busca mayores comodidades para ... -
Relación entre las estrategias de comunicación de las casas farmacéuticas y la prescripción médica
Belalcázar Cifuentes, Diana Milena (Maestría en MercadeoFacultad de Ciencias Económicas y AdministrativasMedellínUniversidad de Medellín, 2021-11-24)La industria farmacéutica ha sido objeto de evaluaciones y críticas constantes por sus estrategias de marketing relacional, merchandising y promoción de medicamentos hacia los profesionales de la salud, que son prescriptores ... -
Aplicación del modelo coaching en la empresa Construcciones y Vías S.A.S Medellín 2010, con el fin de impactar positivamente los niveles de productividad
Tamayo Salazar, Vikbley; Jaimes Moncada, Yubeli (Universidad de MedellínEspecialización en Alta GerenciaFacultad de Ciencias Económicas y Administrativas, 2011)El coaching es un término utilizado originalmente en los deportes ha sido adoptado por las organizaciones para lograr el alto rendimiento en los equipos de trabajo mediante la intervención de un “Coach”, que instruirá, ...