REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Site map
  • English 
    • español
    • English
  • Login
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
Search 
  •   Home
  • Artículos
  • Revistas Institucionales
  • Ciencias Sociales y Educación
  • Ciencias Sociales y Educación; Vol. 13 Núm. 25 (2024)
  • Search
  •   Home
  • Artículos
  • Revistas Institucionales
  • Ciencias Sociales y Educación
  • Ciencias Sociales y Educación; Vol. 13 Núm. 25 (2024)
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-7 of 7

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

El “Trastorno por déficit de naturaleza” en la infancia. Un análisis desde una perspectiva pedagógico-social 

Martínez García, Rubén; Caballo Villar, Mª Belén; Varela Crespo, Laura (Universidad de Medellín, 2024-12-04)
This study aimed to analyze the key factors behind the “nature-deficit disorder” currently affecting children and teenagers, from a pedagogical and social perspective. An extensive literature review was conducted, identifying ...
Thumbnail

El recurso a la interculturalidad crítica para subsanar crisis identitarias en regiones étnica y culturalmente híbridas. Una alternativa oportuna para África subsahariana 

Flan, Goualo Lazare (Universidad de Medellín, 2024-12-04)
This article aims to reflect about critical interculturality as a timely alternativo to identity crises stemming from ethno-cultural diversity management in post-colonial identity construction processes in Sub-Saharan ...
Thumbnail

Enseñar y aprender competencias socioemocionales en la formación inicial docente: caso de estudio de Artes visuales y Matemática 

Sologuren Insua, Enrique; Grez Cook, Francesca; Bilbao Villegas, Gilda; Valenzuela Schmidt, Marcia; Luna Muñoz, Dangelo; Beltrán Salvo, María Paz; Echard Padrón, Bárbara (Universidad de Medellín, 2024-10-31)
Social emotional competency (hereafter SEC) is key in teacher training, and it is advisable to teach it in an explicit manner along with declarative aspects of the curriculum. Researchers in the field show that there is a ...
Thumbnail

Salud y bienestar laboral, ¿personas felices, empresas felices? 

Andrade de Noguera, Sonia (Universidad de Medellín, 2024-12-04)
This article aims to analyze the theoretical and practical notion of occupational health and well-being in relation to the issue of happiness as a part of labor spheres. In that context, we reflect on the necessary presence ...
Thumbnail

Propuesta de indicadores de calidad y mejora para generar un perfil profesional y formativo del docente inclusivo 

Altagracia Navarro, Josefa; Navarro-Montaño, María José (Universidad de Medellín, 2024-10-31)
This study aims to propose quality and progress indicators to create a professional/ educational profile of the early, primary, and secondary education teacher that promotes inclusive education in extended school day ...
Thumbnail

La educación en la Antioquia decimonónica. Un análisis sociohistórico sobre su situación, vicisitudes y logros 

Chaparro Rodríguez, Juan Carlos (Universidad de Medellín, 2024-10-31)
The main goal of this article is analyzing the vicissitudes and political, economic, and social factors that affected the creation and projection process of public education in the province of Antioquia (Colombia) in the ...
Thumbnail

Literatura infantil en las escuelas públicas de Colombia: tensiones, aciertos y desafíos 

Mazinani García, Zoheila Julieth (Universidad de Medellín, 2024-10-31)
This article explores the current presence of children’s literature in the Colombian public schools that participated in this study. This in-depth analysis is framed by a narrative study conducted through field work in ...
All of RI UdeMCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
My AccountLoginRegister

Discover

AuthorAltagracia Navarro, Josefa (1)Andrade de Noguera, Sonia (1)Beltrán Salvo, María Paz (1)Bilbao Villegas, Gilda (1)Caballo Villar, Mª Belén (1)Chaparro Rodríguez, Juan Carlos (1)Echard Padrón, Bárbara (1)Flan, Goualo Lazare (1)Grez Cook, Francesca (1)Luna Muñoz, Dangelo (1)... View MoreSubjectAntioquia (1)Aprendizaje socioemocional (1)Calidad de vida laboral (1)Colombia (1)Colonización (1)Compañía (1)Competencia profesional (1)Competencias del docente (1)Condiciones de trabajo (1)Contacto con la naturaleza (1)... View MoreDate Issued2024 (7)Has File(s)
Yes (7)
Statistics GTMView statistics GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Biblioteca
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com