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dc.contributor.authorAgudelo R.A.B
dc.contributor.authorMontoya Á.G.
dc.date.accessioned2025-04-28T22:10:46Z
dc.date.available2025-04-28T22:10:46Z
dc.date.created2024
dc.identifier.issn16455681
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/8904
dc.descriptionThis article conducts a critical analysis of the video games Narcos: Cartel Wars and CrisTales, both set in Colombia, considering the shaping of the youth condition through video game consumption. Narcos focuses on drug trafficking, showing associations with war and violence, while CrisTales is noted for its feminine aesthetic, with an emphasis on Colombian landscapes and culture, evoking a fantastic and colorful gaming experience. The youth condition is explored from a gender perspective, considering the separation of feminine and masculine dimensions, which are based on the emotional and aesthetic connection of the youth with video games. Moreover, the importance of video games in the cultural and social formation of young people is highlighted, offering means to explore complex narratives and express identities. © 2024 Instituto de Comunicacao da NOVA. All rights reserved.
dc.language.isospa
dc.publisherInstituto de Comunicacao da NOVA
dc.relation.isversionofhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85208668237&doi=10.14195%2f2183-5462_45_3&partnerID=40&md5=100a1be1c80e51f7f13fbf632baf0b0f
dc.sourceMedia e Jornalismo
dc.sourceMedia J.
dc.sourceScopus
dc.subjectVideo game consumption
dc.subjectVideo games
dc.subjectYouth
dc.subjectYouth condition
dc.subjectVideo game consumption
dc.subjectVideo games
dc.subjectYouth
dc.subjectYouth condition
dc.titleYoung People and Video Games: Perspectives on the Consumption of Video Games in Colombia [Jóvenes y Videojuegos: Perspectivas sobre el Consumo de Videojuegos en Colombia]
dc.typeArticle
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.publisher.programComunicación y Relaciones Corporativas
dc.type.spaArtículo revisado por pares
dc.identifier.doi10.14195/2183-5462_45_3
dc.relation.citationvolume24
dc.relation.citationissue45
dc.publisher.facultyFacultad de Comunicación
dc.affiliationAgudelo, R.A.B., Universidad de Medellín, Facultad de Comunicación Colombia, Colombia, Universidad de Medellín, Facultad de Comunicación Colombia, Carrera 87 N°, Medellín, 30 – 65, Colombia
dc.affiliationMontoya, Á.G., Universidad de Medellín, Facultad de Comunicación Colombia, Colombia, Universidad de Medellín, Facultad de Comunicación Colombia, Carrera 87 N°, Medellín, 30 – 65, Colombia
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dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellín
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.udem.edu.co/
dc.identifier.instnameinstname:Universidad de Medellín


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