Communication and Democratization Policies. Clues of a History toward the Sanction of Audio-visual Communication Service Law in Argentina
Políticas de comunicación y democratización. Pistas de una historia hacia la sanción de la ley de servicios de comunicación audiovisual en Argentina
Compartir este ítem
Fecha
2013-06-30Autor
Guzmán, Víctor Humberto
Citación
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemDocumentos PDF
Resumen
This research focuses in an effort for making a history some possibilities tosanction audio visual communication service law in Argentina. This process is understood as a result – among many others- of the historical fight for communication democratization which according to the our understanding – as we will mention later- is the society democratization. El trabajo que desarrollaremos se centra en el esfuerzo por historizaralgunas condiciones de posibilidad para la sanción de la Ley de Servicios deComunicación Audiovisual en Argentina. Este proceso lo entendemos comoun resultado (entre muchos) de la lucha histórica por la democratización dela comunicación que según nuestro entender, como veremos luego, es lademocratización de la sociedad.
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, Autor o Palabra clave.
-
Conceptual convergence as a research scenario in communication, graphic design, advertising, and marketing
Palacios Chavarro, Janneth Arley; Lora León, Magda Patricia (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2017-12-31)Frente a los diferentes debates sobre la pérdida de identidad de la investigación en comunicación y sus campos conexos, este artículo plantea escenarios que reconozcan la convergencia de categorías comunes entre campos ... -
Study on the Use of Communication Technologies in Internal Communication
Castillo Esparcia, Antonio (Universidad de Medellín, 2008-06-30)This article is intended to state technological tools available for internal communication, as a reflection of the growing importance devoted to communication by both the employees and the organization. The companies have ... -
Organizational listening: a conceptual proposal
Claro M., CeciliaThis research presents listening as a communication element that must be managed in organizations that face a constantly changing society, and in which it is important to know the opinion of the public that interacts with ...