REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Site map
  • English 
    • español
    • English
  • Login
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
View Item 
  •   Home
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • View Item
  •   Home
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Professionalization of election campaigns: Colombian presidential elections 2010 [La profesionalización de las campañas electorales: Las elecciones presidenciales de Colombia 2010]

Thumbnail
Share this
Date
2015
Author
Restrepo Echavarria N.J.

Citación

       
TY - GEN AU - Restrepo Echavarria N.J. Y1 - 2015 UR - http://hdl.handle.net/11407/1547 PB - Asociacion Espanola de Ciencia Politica y de la Administracion AB - ER - @misc{11407_1547, author = {Restrepo Echavarria N.J.}, title = {}, year = {2015}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11407/1547} }RT Generic A1 Restrepo Echavarria N.J. YR 2015 LK http://hdl.handle.net/11407/1547 PB Asociacion Espanola de Ciencia Politica y de la Administracion AB OL Spanish (121)
Gestores bibliográficos
Refworks
Zotero
BibTeX
CiteULike
Metadata
Show full item record
Abstract
In the 90's, the Colombian politics showed an institutional and party crisis as a consequence of the corruption, the armed conflict, the lack of legitimation of the State institutions and the standstill of the traditional political parties. This situation forced both the political candidates and the parties, to use professional techniques and strategies commonly used in the United States to attract electors. In this study, we intend to empirically demonstrate the level of professionalization of the presidential campaign of 2010 in Colombia, which is important in the political scene because it comes after an eight years period of government, due to the re-election of the President with the highest popularity in the history of the country. Moreover, at that time tool place the consolidation of political parties and movements, without ideological links: U Party and Green Party.
URI
http://hdl.handle.net/11407/1547
Collections
  • Indexados Scopus [2005]
All of RI UdeMCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
My AccountLoginRegister
Statistics GTMView statistics GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Biblioteca
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com