Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorArboleda M.C.P.spa
dc.creatorHernández I.N.R.spa
dc.date.accessioned2018-10-31T13:44:23Z
dc.date.available2018-10-31T13:44:23Z
dc.date.created2018
dc.identifier.issn17947111
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/4906
dc.descriptionThis study examines if there was a significant statistical relation between people's knowledge of the importance of protecting water basins and their participation in educational campaigns to promote social change focused on preserving the environment and protecting its natural resources. In addition, this study analyzes whether there is a significant statistical relation between people's knowledge regarding modern Information and Communication Technologies (ICT) and their participation in fundraising campaigns that promote environmental protection and that include transmedia storytelling among their strategies. Finally, it is analyzed if people's knowledge regarding the importance of protecting water basins and the information and communication technologies together predict the degree of participation of the population in fundraising campaigns. In short, it was found that there is an association between the knowledge of watershed protection and the participation in educational campaigns that promote protecting the environment and its natural resources. It was observed that there is an association between the knowledge of de population about ICTs and their participation in fundraising campaigns that include transmedia storytelling among their strategies. Finally, the regression analysis demonstrated that knowledge of ICTs predicts the degree of participation of the population in fundraising campaigns. © 2018 Universidad de Caldas. All rights reserved.spa
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Caldasspa
dc.relation.isversionofhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85051842396&doi=10.17151%2fkepes.2017.15.18.9&partnerID=40&md5=c272bb1510325e10d0417f07a3d25901spa
dc.sourceScopusspa
dc.subjectActivismspa
dc.subjectColombiaspa
dc.subjectCommunicationspa
dc.subjectFundraisingspa
dc.subjectICTsspa
dc.subjectSocial changespa
dc.subjectTransmedia storytellingspa
dc.titleTransmedia storytelling as an empowerment and social change tool in Colombia: BioCuenca alliance case [La narrativa transmedia como herramienta de empoderamiento y cambio social en Colombia: Caso Alianza BioCuenca]spa
dc.typeArticleeng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.publisher.programComunicación y Relaciones Corporativasspa
dc.contributor.affiliationArboleda, M.C.P., Universidad de Medellín;Hernández, I.N.R., Universidad de Medellínspa
dc.identifier.doi10.17151/kepes.2017.15.18.9
dc.relation.citationvolume15
dc.relation.citationissue18
dc.relation.citationstartpage217
dc.relation.citationendpage247
dc.publisher.facultyFacultad de Comunicaciónspa
dc.relation.ispartofesKepesspa
dc.relation.references(2009) Cómo Conseguir Donantes Altamente Comprometidos, , https://goo.gl/nwqkuw, Española de Fundraising Recuperado de;Canavilhas, J., El nuevo ecosistema mediático (2011) Index Comunicación, 1 (1), pp. 13-24;Caride, J.A., (2001) La Educación Ambiental En El Desarrollo Humano: Horizontes para La Sustentabilidad Ecológica Y La Responsabilidad Social, , http://www.mapama.gob.es/es/ceneam/articulos-de-opinion/2001-10caride_tcm30-163522.pdf, Centro Nacional de Educación Ambiental. Disponible en;Castells, M., La era de la información (1997) Economía, Sociedad Y Cultura., , Madrid, España: Alianza;Chávez, M.G., Covarrubias, K., Uribe, A., Metodología de investigación en ciencias sociales (2013) Aplicaciones Prácticas., , olima, México: Universidad de Colima;Cialdini, R., Crafting normative messages to protect the environment (2003) Current Directions in Psychological Science, 12, pp. 105-119;(2003) Communication for Social Change, , https://goo.gl/2mnACK, Recuperado de;Corona Rodríguez, J.M., ¿Cuándo es transmedia? Discusiones sobre lo transmedia(l) de las narrativas (2016) Icono, 14, pp. 30-48;Eisteinou, J., Cultura digital y vida cotidiana en Iberoamérica: Una revisión crítica más allá de la comunicación (2010) Razón Y Palabra, 73, pp. 1-7;Gertrudis, M., Gértrudix, M., Álvarez, S., Competencias informativas profesionales y datos abiertos. Retos para el empoderamiento ciudadano y el cambio social (2016) Comunicar, 47 (2), pp. 39-47. , y;Gómez, F., Cambio climático y ecosistemas digitales: Las narrativas transmedia como nuevas prácticas comunicativas (2015) Razón Y Palabra, 19 (91), pp. 594-610;Gumucio-Dagrón, A., Comunicación para el cambio social: Clave del desarrollo participativo (2010) Signo Y Pensamiento, 58 (30), pp. 26-39;Hernández, R., Fernández, C., Baptista, P., (2014) Metodología De La Investigación, , iudad de México, México: McGraw-Hill;Jenkins, H., (2003) Transmedia Storytelling. Moving Characters from Books to Films to Video Games Can Make Them Stronger and More Compelling, , https://www.technologyreview.com/s/401760/transmediastorytelling/, Recuperado de;Jenkins, H., (2008) Convergence Culture, , New York, USA: New York University Press;Jenkins, H., Ford, S., Green, J., (2015) Cultura Transmedia: La Creación De Contenido Y Valor En Una Cultura En Red, , arcelona, España: Gedisa;Lindhal, W., (2010) Principles of Fundraising: Theory and Practice, , Massachusetts, USA: Jones and Bartlett;Marfil, R., Interactividad digital y estrategias narrativas en la publicidad audiovisual de Manos Unidas y UNICEF (2013) Historia Y Comunicación Social, 18, pp. 169-181;Marhison, L., Innovación: Factores clave para lograr ventajas competitivas (2007) Negotium, 3 (7), pp. 46-83;Márquez, F., (2003) De La Teoría A La Práctica En Los Procesos De Educación Ambiental: El Agua Elemento Dinámico, , http://www.ciceana.org.mx/recursos/tribunatura/pdf/Agua_y_educacion_ambiental.pdf, Recuperado de;Mora, V., Acercamiento al problema terminológico de la narratividad transmedia (2014) Caracteres, 3 (1), pp. 11-40;(2004) Informe Final De La Fase De Ginebra De La Cumbre Mundial De La Sociedad De La Información, , https://goo.gl/FCFX6p, Recuperado de;Noreña, M., González, P., Educación ambiental: Hacia una vida en coherencia con el medio ambiente (2014) Emergencia Del Territorio Y Comunicación Local: Experiencias De Comunicación Y Desarrollo Sobre El Medio Ambiente En Colombia, , . Marugo y E. Herrera Ed, Barranquilla, Colombia: Editorial Universidad del Norte;Palencia, M., (2001) El Arte De Captar Recursos, , Barcelona, España: Maqueta;Rampazo, R., Transmedia project design: Theoretical and analytical considerations (2013) Baltic Screen Media Review, 1 (1), pp. 80-100;Scolari, C., (2013) Narrativas Transmedia: Cuando Todos Los Medios Cuentan, , Barcelona, España: DEUSTO;Scolari, C., (2014) Narrativas Transmedia: Nuevas Formas De Comunicación En La Era Digital, , https://goo.gl/gwyPT3, Recuperado de;Vargas, R., Piñeyro, N., (2005) El Hidroscopio, , https://goo.gl/S8luX, ecuperado de;Worth, M., (2015) Fundraising: Principles and Practice, , New York, USA: Sage Publicationsspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem