Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorManrique-Losada B.
dc.creatorArango-Vasquez S.I.
dc.date2020
dc.date.accessioned2021-02-05T14:58:59Z
dc.date.available2021-02-05T14:58:59Z
dc.identifier.isbn9789895465903
dc.identifier.issn21660727
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/6046
dc.descriptionAs a result of the advancement of Information and Communication Technologies -ICT- and the growing in educational programs in the virtual modality, learning environments have evolved to digital, encountered challenges and limitations at all training levels. The Institución Universitaria Digital de Antioquia -IUDigital- creates a new milestone in higher education becoming the first public higher education institution with recognition as a virtual institution in Colombia. This article presents a Virtual Platform for IUDigital, which focuses on the processes of creation and production of open digital educational resources -ODER. These processes allow the design of the components (i) Contents Editor, (ii) Resources bank, and (iii) Mobile App. As a result, the products and artefacts generated with the implementation of the platform, with its most representative components, features and functionalities are presented. © 2020 AISTI.
dc.language.isospa
dc.publisherIEEE Computer Society
dc.relation.isversionofhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85089022142&doi=10.23919%2fCISTI49556.2020.9141066&partnerID=40&md5=cb7baeeea5b1058167d30a29cc625739
dc.sourceIberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
dc.subjectdigital educational resourcesspa
dc.subjectdigital universityspa
dc.subjectvirtual environmentspa
dc.subjectVirtual platforrmspa
dc.titleVirtual Platform for the Institución Universitaria Digital de Antioquia-Colombia [Una plataforma virtual para la Institución Universitaria Digital de Antioquia-Colombia]
dc.typeConference Papereng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.publisher.programIngeniería de Sistemasspa
dc.publisher.programComunicación y Relaciones Corporativasspa
dc.identifier.doi10.23919/CISTI49556.2020.9141066
dc.subject.keywordComputer aided instructioneng
dc.subject.keywordInformation systemseng
dc.subject.keywordInformation useeng
dc.subject.keywordDigital educational resourceseng
dc.subject.keywordEducational programeng
dc.subject.keywordHigher educationeng
dc.subject.keywordHigher education institutionseng
dc.subject.keywordInformation and Communication Technologieseng
dc.subject.keywordLearning environmentseng
dc.subject.keywordVirtual modalityeng
dc.subject.keywordVirtual platformeng
dc.subject.keywordE-learningeng
dc.relation.citationvolume2020-June
dc.publisher.facultyFacultad de Ingenieríasspa
dc.publisher.facultyFacultad de Comunicaciónspa
dc.affiliationManrique-Losada, B., Universidad de Medellín, Facultad de Ingeniería, Medellín, Colombia
dc.affiliationArango-Vasquez, S.I., Universidad de Medellín, Educación Virtual y Tic, Medellín, Colombia
dc.relation.referencesDillenbourg, P., Virtual learning environments (2000) Learning in the New Millennium: Building New Education Strategies for Schools, August 2000 [Proceedings EUN Conference, p. 101. , 2000
dc.relation.referencesTobón, B., Tobón, S., Veytia-Bucheli, M.G., Escudero, A., Hacia un nuevo concepto: Plataformas Virtuales Socioformativas (PVS) (2018) Revista Espacios, 39 (53), p. 27
dc.relation.referencesAlcalde, I., (2013) El Trabajo Colaborativo en Entornos Virtuales, , https://ignasialcalde.es/el-trabajo-colaborativo-en-entornosvirtuales/
dc.relation.referencesLa Educación Superior en el Siglo XXI: Visión y Acción Presentada en la Conferencia Mundial Sobre la Educación Superior en El Siglo XXI. Octubre 2002. Recuperado de, , https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000116345spa
dc.relation.referencesTaylor, J.C., Open courseware futures: Creating a parallel universe (2007) Journal of Instructional Science and Technology, 10 (1), pp. 1-9. , April
dc.relation.referencesCuriel, R.L., (2014) Las TIC en El Aula de Tecnología. Guía Para Su Aplicación A la Metodología de Proyectos, 1. , 2nd ed Madrid: ADP
dc.relation.referencesArango, S., Manrique, B., Zapata, M.I., Gómez, L., Llanos, C., Rueda, V., Holguín, J.D., Martínez, J., Recursos Educativos Abiertos: Creación y Producción en Una Plataforma Virtual, , 1st eD., Medellín: Sello Editorial Univ. De Medellín, 2020, in press
dc.relation.references(2018) Market Guide for Higher Education Learning Management Systems, , https://www.gartner.com/en/documents/3892180/market-guide-forhigher-education-learning-management-sy
dc.relation.referencesColl, C., Monereo, C., (2008) Psicología de la Educación Virtual, , 1st eD., Madrid: Ediciones Morata
dc.relation.referencesValencia, N., Huertas, A., Baracaldo, P., Virtual learning environments: Review of publications between 2003-2013 from the evidence-based pedagogy perspective (2014) Revista Colombiana de Educación, 66, pp. 73-103
dc.relation.referencesPérez-Berenguer, D., García-Molina, J., Un enfoque para la creación de contenido online interactivo en las instituciones universitarias (2016) Revista Educación A Distancia, 51, pp. 1-24
dc.relation.referencesMauri, T., Onrubia, J., Coll, C., Colomina, R., La calidad de los contenidos educativos reutilizables: Diseño, usabilidad y prácticas de uso (2016) Revista Educación A Distancia, 50, pp. 1-9
dc.relation.referenceshttp://www.c2t2.ca/landonline, B. Landon, Online Educational Delivery Applications: A web tool for comparative analysis, 1989
dc.relation.referencesCabero, J., Bases pedagógicas del e-learning (2006) Universities and Knowledge Society Journal, 3 (1), pp. 1-10
dc.relation.referencesGonzález, L., (2000) Las Posibilidades Pedagógicas Del Hipertexto. Consideraciones Para Una Conciencia Lingüística, , 1st eD., Caracas: Universidad Central de Venezuela
dc.relation.referencesAparici, R., Silva Madrid, M., Pedagogía de la interactividad (2012) Revista Comunicar, 38, pp. 51-58
dc.relation.referencesKoehler, M.J., Mishra, P., Technological pedagogical content knowledge (2006) Teachers College Record, 108 (6), pp. 1017-1054
dc.relation.referencesArango, S., Manrique, B., Restrepo, E., Becerra, R., Creación de Recursos Educativos Abiertos en Educación Virtual-Modelo, Teoría y Práctica, , 1st eD., Medellín: Sello Editorial Univ. De Medellín, 2020, in press
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/other


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem