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dc.creatorMolina Betancur, Carlos Mariospa
dc.date.accessioned2016-01-27T22:17:23Z
dc.date.available2016-01-27T22:17:23Z
dc.date.created2004-12-31spa
dc.identifier.issn1692-2530spa
dc.identifier.urihttp://revistas.udem.edu.co/index.php/opinion/article/view/1313
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/1727
dc.descriptionThe handling given to the extra-contractual responsibility of the State because of a jurisdictional error in Colombia has been a mere jurisprundential one, since there has were no norms that would regulate such a responsability. The 1991 Colombian Political Constitution, in article 90, clearly consecrated the patrimonial responsibility of the State.This norm does not explicitly refer to the judicial activity yet upon referring to public authorities, it is understood that it may be fit to predicate such a responsability unto those members that exercise judicial activities. The Constitutional Court and the State Council were in charge of explaining the reach of the constitutional norm and fixing the parametres for the adequate development of article 90 of the Constitution.spa
dc.descriptionEl tratamiento que se le ha dado en Colombia a la responsabilidad extra-contractual del Estado por error jurisdiccional ha sido meramente jurisprudencial, ya que no existía una norma que regulara dicha responsabilidad. La Constitución Política de Colombia de 1991, en su artículo 90, consagró de forma clara la responsabilidad patrimonial del Estado. Esta norma no se refiere expresamente a la actividad judicial pero al referirse a las autoridades públicas se entiende que cabe predicar tal responsabilidad para los órganos que ejercen actividades judiciales. Fueron la Corte Constitucional y el Consejo de Estado los encargados de explicar el alcance de la norma constitucional y de fijar los parámetros para desarrollar adecuadamente el artículo 90 de la Constitución.spa
dc.format.extentp.13-36spa
dc.format.mediumElectrónicospa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.format.mimetypetext/htmlspa
dc.format.mimetypePDFspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad de Medellínspa
dc.relationhttp://revistas.udem.edu.co/index.php/opinion/article/view/1313/1294spa
dc.relationhttp://revistas.udem.edu.co/index.php/opinion/article/view/1313/1301spa
dc.relation.ispartofseriesOpinión Jurídica; Vol. 3, núm. 6 (2004)spa
dc.relation.haspartOpinión Jurídica; Vol. 3, núm. 6 - julio/diciembre 2004spa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.sourceOpinión Jurídica; Vol. 3, núm. 6 (2004)spa
dc.source2248-4078spa
dc.source1692-2530spa
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellínspa
dc.sourceinstname:Universidad de Medellínspa
dc.subjectResponsabilidadspa
dc.subjectderecho administrativospa
dc.subjectEstadospa
dc.subjectdañospa
dc.subjectantijuridicidadspa
dc.subjectactividad judicialspa
dc.subjectcontencioso administrativospa
dc.subjectindemnizaciónspa
dc.subjectConsejo de Estadospa
dc.titleLa responsabilidad extra-contractual del Estado por error judicial en Colombiaspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.citation.volume3spa
dc.citation.issue6spa
dc.citation.spage13spa
dc.citation.epage36spa
dc.audienceComunidad Universidad de Medellínspa
dc.publisher.facultyFacultad de Derechospa
dc.coverageLat: 06 15 00 N  degrees minutes  Lat: 6.2500  decimal degreesLong: 075 36 00 W  degrees minutes  Long: -75.6000  decimal degreesspa
dc.pubplaceMedellínspa
dc.identifier.e-issn2248-4078spa
dc.relation.ispartofesOpinión Jurídicaspa


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