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Jurisprudencia constitucional y territorio
dc.creator | Molina Betancur, Carlos Mario | spa |
dc.date.accessioned | 2016-01-27T22:17:30Z | |
dc.date.available | 2016-01-27T22:17:30Z | |
dc.date.created | 2004-06-30 | |
dc.identifier.issn | 1692-2530 | |
dc.identifier.uri | http://revistas.udem.edu.co/index.php/opinion/article/view/1321 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11407/1807 | |
dc.description | As to territory, the 1991 Political Constitution puts an end to political centralism -a characteristic of the 1986 Constitution-, and it strengthens administrative decentralization, initiated in 1986 with the popular election of mayors.This article analyzes the work undertaken by the Constitutional Court over that which refers to territorial ordinance as well as to the administrative decentralization, where local communities will become forgers of their own destinies, with the indispensable help from the central establishment. | spa |
dc.description | En cuanto al territorio se refiere, la Constitución Política de 1991 pone fin al centralismo político, característico de la Constitución de 1886, y fortalece la descentralización administrativa, iniciada en 1986 con la elección popular de alcaldes.El presente artículo analiza el trabajo realizado por la Corte Constitucional, tanto en lo referido al nuevo ordenamiento territorial como a la descentralización administrativa, donde las comunidades locales serán forjadoras de sus destinos, con la indispensable ayuda del ente central. | spa |
dc.format.extent | p.11-42 | spa |
dc.format.medium | Electrónico | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | text/html | |
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dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Universidad de Medellín | spa |
dc.relation | http://revistas.udem.edu.co/index.php/opinion/article/view/1321/1309 | spa |
dc.relation | http://revistas.udem.edu.co/index.php/opinion/article/view/1321/1323 | spa |
dc.relation.ispartofseries | Opinión Jurídica; Vol. 3, núm. 5 (2004) | spa |
dc.relation.haspart | Opinión Jurídica; Vol. 3, núm. 5 - enero/junio 2004 | spa |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.source | Opinión Jurídica; Vol. 3, núm. 5 (2004) | spa |
dc.source | 2248-4078 | spa |
dc.source | 1692-2530 | spa |
dc.title | Jurisprudencia constitucional y territorio | spa |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.relation.citationvolume | 3 | |
dc.relation.citationissue | 5 | |
dc.relation.citationstartpage | 11 | |
dc.relation.citationendpage | 42 | |
dc.audience | Comunidad Universidad de Medellín | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Derecho | spa |
dc.coverage | Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degreesLong: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees | spa |
dc.publisher.place | Medellín | spa |
dc.relation.ispartofes | Opinión Jurídica | spa |
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dc.identifier.eissn | 2248-4078 | |
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