REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Navegar
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
Ver ítem 
  •   Inicio
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Systemic archetypes for value co-creation based on collaborative cores: Case study at a telecommunication company [Arquetipos Sistémicos para la co-creación de valor con base en núcleos colaborativos: Un estudio de caso en una empresa de telecomunicaciones]

Thumbnail
Compartir este ítem
Fecha
2014
Autor
Aristizábal M.
Urrego G.
Pérez A.
Echeverry J.
González L.
González M.

Citación

       
TY - GEN T1 - Systemic archetypes for value co-creation based on collaborative cores: Case study at a telecommunication company [Arquetipos Sistémicos para la co-creación de valor con base en núcleos colaborativos: Un estudio de caso en una empresa de telecomunicaciones] AU - Aristizábal M. AU - Urrego G. AU - Pérez A. AU - Echeverry J. AU - González L. AU - González M. Y1 - 2014 UR - http://hdl.handle.net/11407/2308 PB - IEEE Computer Society AB - ER - @misc{11407_2308, author = {Aristizábal M. and Urrego G. and Pérez A. and Echeverry J. and González L. and González M.}, title = {Systemic archetypes for value co-creation based on collaborative cores: Case study at a telecommunication company [Arquetipos Sistémicos para la co-creación de valor con base en núcleos colaborativos: Un estudio de caso en una empresa de telecomunicaciones]}, year = {2014}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11407/2308} }RT Generic T1 Systemic archetypes for value co-creation based on collaborative cores: Case study at a telecommunication company [Arquetipos Sistémicos para la co-creación de valor con base en núcleos colaborativos: Un estudio de caso en una empresa de telecomunicaciones] A1 Aristizábal M. A1 Urrego G. A1 Pérez A. A1 Echeverry J. A1 González L. A1 González M. YR 2014 LK http://hdl.handle.net/11407/2308 PB IEEE Computer Society AB OL Spanish (121)
Gestores bibliográficos
Refworks
Zotero
BibTeX
CiteULike
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
Currently value creation is not an exclusive aspect of the company; the clients co-creator role has taken preponderance due to the contribution of co-creation models, which demonstrate its utility empirically but does not take into account value construction with a systemic approach. The present work proposes a co-creation model through systemic archetypes that allow the capture of value elements, which arise from the service use experiences. The register of attributes through software is used after the client́s expression of the attributes using a constructive dialogue for which a qualitative focus is adopted in order to find a socially constructed meaning, having as research central axis the interpretative phenomenological analysis. The results show that the methodology allows the value capture through the evaluative speech acts which belong to the language philosophy.
URI
http://hdl.handle.net/11407/2308
Colecciones
  • Indexados Scopus [2005]
Todo RI UdeMComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras claveEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras clave
Mi cuentaAccederRegistro
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Biblioteca
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com