dc.creator | Serna Mendoza C.A | spa |
dc.creator | Hernandez García D | spa |
dc.creator | Vélez Rojas O.A | spa |
dc.creator | Londoño Pineda A.A. | spa |
dc.date.accessioned | 2017-12-19T19:36:46Z | |
dc.date.available | 2017-12-19T19:36:46Z | |
dc.date.created | 2017 | |
dc.identifier.issn | 7981015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11407/4303 | |
dc.description.abstract | In Colombia, the Ministry of Education through the Law 30 of 1992 and Law 115 of 1994 in contribution to environmental issues, the environmental dimension intended to be involved in the educational processes of primary and secondary and higher education. This work aims for Analyzing cultural attitudes towards sustainable development and the environment in university students in the city of Manizales - Colombia, in order to know how social actors in a community influence the decision to participate in favor of the environment, how different cultural factors affect the attitude of the university towards the same, the factors influencing knowledge about environmental issues and the degree of participation and interest in solving these. © 2017. | eng |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Revista Espacios | spa |
dc.relation.isversionof | https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85016244021&partnerID=40&md5=7f954bf9366f71fdeefc6af25b307a58 | spa |
dc.source | Scopus | spa |
dc.title | Cultural attitudes towards sustainable development in university students in the city of Manizales [Actitudes culturales hacia el desarrollo sostenible en estudiantes universitarios de la ciudad de Manizales (Colombia)] | spa |
dc.type | Article | eng |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | |
dc.contributor.affiliation | Serna Mendoza, C.A | spa |
dc.contributor.affiliation | Universidad de la CEPAL, Chile, Universidad de la Habana, Cuba, Instituto Politécnico Nacional, Mexico, Universidad Nacional Autónoma de México, Mexico, Universidad de Manizales, Colombia | spa |
dc.contributor.affiliation | Hernandez García, D | spa |
dc.contributor.affiliation | Universidad de Manizales, Colombia, Facultad de Ciencias Contables, Económicas y Administrativas, Universidad de Manizales Colombia, Colombia | spa |
dc.contributor.affiliation | Vélez Rojas, O.A | spa |
dc.contributor.affiliation | Facultad de Ciencias económicas y Administrativas, Universidad de Medellín, Colombia | spa |
dc.contributor.affiliation | Londoño Pineda, A.A | spa |
dc.contributor.affiliation | Facultad de Ciencias económicas y Administrativas, Universidad de Medellín, Colombia | spa |
dc.subject.keyword | Colombia | eng |
dc.subject.keyword | Cultural attitudes | eng |
dc.subject.keyword | Culture | eng |
dc.subject.keyword | Environmental education | eng |
dc.subject.keyword | Sustainable Development | eng |
dc.publisher.faculty | Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas | spa |
dc.abstract | In Colombia, the Ministry of Education through the Law 30 of 1992 and Law 115 of 1994 in contribution to environmental issues, the environmental dimension intended to be involved in the educational processes of primary and secondary and higher education. This work aims for Analyzing cultural attitudes towards sustainable development and the environment in university students in the city of Manizales - Colombia, in order to know how social actors in a community influence the decision to participate in favor of the environment, how different cultural factors affect the attitude of the university towards the same, the factors influencing knowledge about environmental issues and the degree of participation and interest in solving these. © 2017. | eng |
dc.creator.affiliation | Universidad de la CEPAL, Chile | spa |
dc.creator.affiliation | Universidad de la Habana, Cuba | spa |
dc.creator.affiliation | Instituto Politécnico Nacional, Mexico | spa |
dc.creator.affiliation | Universidad Nacional Autónoma de México, Mexico | spa |
dc.creator.affiliation | Universidad de Manizales, Colombia | spa |
dc.creator.affiliation | Facultad de Ciencias Contables, Económicas y Administrativas, Universidad de Manizales Colombia, Colombia | spa |
dc.creator.affiliation | Facultad de Ciencias económicas y Administrativas, Universidad de Medellín, Colombia | spa |
dc.relation.ispartofes | Espacios | spa |
dc.relation.references | Calderón, R., Sumerán, R., Chumpitaz, J., Campos, J., (2011) "Educación ambiental: aplicando el enfoque ambiental hacia una educación para el desarrollo sotenible", , Húanuco: Gráfica Kike | spa |
dc.relation.references | Castro, R., "Naturaleza y Funciones de las actitudes Ambientales" (2011) Revista. Estudios de psicología, (22), pp. 11-22 | spa |
dc.relation.references | (1974), http://www.alcaldiabogota.gov.co/sisjur/normas/Norma1.jsp?i=1551Corraliza, J., (2001) El comportamiento humano y los problemas ambientales, , Rev. Estudios de Psicología.22/1 pág. 7 | spa |
dc.relation.references | "Política nacional de educación ambiental" (2002) Bogota, Ministerio de Medio Ambiente/Ministerio de Educacion Nacional, , http://cmap.upb.edu.co/rid=1195259861703_152904399_919/politi-ca_educacion_amb.pdf, (consulta: 7 de noviembre de 2014) | spa |
dc.relation.references | (2002) 'Política nacional de educación ambiental', , http://cmap.upb.edu.co/rid=1195259861703_152904399_919/politi-ca_educacion_amb.pdf, Bogota, Ministerio de Medio Ambiente/Ministerio de Educacion Nacional (consulta: 7 de noviembre de 2014) | spa |
dc.relation.references | (1992) LEY 30 DE 1992, Servicio Público de la Educación Superior, , http://www.mineducacion.gov.co/1621/article-86437.html | spa |
dc.relation.references | Gomez, C., "La educación ambiental en la formación superior en Medellín: studio de caso en dos niveles de tres instituciones" (2011) Tesis de Magister en Medio Ambiente y Desarrollo, Medellín, Universidad Nacional de Colombia, , http://www.bdigital.unal.edu.co/4535/1/34001081.2011.pdf, (consulta: 18 de septiembre de 2014) | spa |
dc.relation.references | Johnson, S., (2013) NMC horizon report, , Higher education edition | spa |
dc.relation.references | Komninos, N., (2002) Innovation, knowledge systems and digital spaces, , London: Taylor and Francis | spa |
dc.relation.references | Locatelli, B., (2011) Synergies between adaptation and mitigation in a nutshell, , COBAM | spa |
dc.relation.references | Londoño, A., (2014) "Elementos para la construcción colectiva de modelos tecno-científicos en el contexto de la relación entre la universidad, la empresa y el Estado", , Revista Ciencia, tecnología y sociedad, vol.9, n.26, p.55-77 | spa |
dc.relation.references | Londoño, A., (2015) "El enfoque de gobernanza en la evaluación del desarrollo sostenible a escala local (caso del departamento de Antioquia, Colombia)", , Revista Mexicana de Ciencias Agrícolas, n.12, p. 257-263 | spa |
dc.relation.references | Londoño, A., Velez, O., Rojas, J., "Evaluación del grado de preparación para asumir el reto de la internacionalización de las pymes desde un enfoque integrador de las capacidades dinámicas y la gestión del conocimiento" (2015) Espacios [on line] abril de 2015, 36 (7), pp. 16-16 | spa |
dc.relation.references | Londoño, A., Velez, O., Cardona, C., "Participación social en medios de comunicación alternativos y redes sociales: Elementos para la acción gubernamental" (2015) Chasqui CIESPAL, (129), pp. 147-164 | spa |
dc.relation.references | Mckeown, R., "Manual de educación para el desarrollo sostenible" (2002) Knoxville, Universidad de Tennessee, , http://www.esdtoolkit.org/manual_eds_esp01.pdf | spa |
dc.relation.references | (1993) Ley 99 de 1993, Crea el Ministerio del Medio Ambiente, , http://www.mineducacion.gov.co/1621/article-86437.html | spa |
dc.relation.references | (1994) LEY 115 DE 1994, Ley General de Educación, , http://www.mineducacion.gov.co/1621/article-85906.html | spa |
dc.relation.references | (1994) Decreto 1743 de Agosto 3 de 1994, , http://www.mineducacion.gov.co/1621/article-104167.html | spa |
dc.relation.references | Decreto 1743 de 1994, Proyectos Ambientales Escolares, , http://www.mineducacion.gov.co/1621/article-104167.html | spa |
dc.relation.references | Mora, W., "Educación ambiental y educación para el desarrollo sostenible ante lacrisis planetaria: demandas a los procesos formativos del profesorado" (2009) TEA: Tecne Episteme y Didaxis, 26, pp. 7-35 | spa |
dc.relation.references | Mori, K., Christodoulou, A., "Review of Sustainability Indices and Indicators: Towards a new City Sustainability Index(CSI)" (2012) Environmental Imp | spa |
dc.relation.references | (1972) Conferencia de las Naciones Unidas "Medio Humano, , http://www.virtual.unal.edu.co/cursos/IDEA/2007225/lecciones/capitulo1/18-laincorporacion2.htm, Consultado Abril de 2015 | spa |
dc.relation.references | Novo, M., (2009) "La educación ambiental, una genuina educación para el desarrollo sostenible", , Revista de Educación, p.195-217 | spa |
dc.relation.references | Ove, S., "Technology and the Notion of Sustainability" (2010) Technology in Society, (32), pp. 274-279 | spa |
dc.relation.references | Rivero, A., Actitudes y Valores en la Vida (2007) Consultado Abril de 2015, , http://es.catholic.net/educadorescatolicos/757/2415/articulo.php?id=26461 | spa |
dc.relation.references | Serna, C., Miroslawa, C., Londoño, A., Velez, O., "Livelihood assessment in district 1 of Medellin-Colombia (2015) Miscellanea Geographica, 19 (4), pp. 9-20 | spa |
dc.relation.references | Testaa, F., Styles, D., Iraldo, F., "Case study evidence that direct regulation remains the main driver of industrial pollution avoidance and may benefit operational efficiency" (2012) Journal of Cleaner Production, 21, pp. 1-10 | spa |
dc.relation.references | Torres, C., "La Dimensión ambiental: un Reto para la Educación de la Nueva Sociedad" (1996) Ministerio de Educación Nacional, , http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwj43Z2BhLzNAhUGKh4KHZYaDxMQFggkMAA&url=http%3A%2F%2Fbiblovirtual.minambiente.gov.co%3A3000%2FDOCS%2FMEMORIA%2FMMA-0190%2FMMA-0190.pdf&usg=AFQjCNGjzDfLFuuLu3sul_-pJjEzYmZ-w&sig2=7NpNrDH_WLN-VtFYPubQ_Q | spa |
dc.relation.references | Urquidi, V., (2007) Desarrollo sustentable y cambio global, México, , El Colegio de México | spa |
dc.relation.references | Velez, O., Adaptación ciudadana a las Tecnologías de Información y Comunicación en "Smart Cities" desde una perspectiva de la educación para el desarrollo sostenible, caso Medellín-Colombia (2015) Revista Mexícana de Ciencias Agrícolas [on line] Febrero de 2015, (12), pp. 487-494. , http://cienciasagricolas.inifap.gob.mx/editorial/index.php/Agricolas/issue/view/515 | spa |
dc.relation.references | Vélez, O., Londoño, A., "De la educación ambiental hacia la configuración de redes de sostenibilidad en Colombia" (2016) Perfiles Educativos, 38 (151), pp. 175-187 | spa |
dc.relation.references | Villadiego, J., Cardona, J., Ortiz, R., Coneo, R.A., "La educación ambiental en el departamento de Cordoba: el caso de los proyectos ambientales escolares PRAE" (2011) Revista de Didáctica Ambiental, 7 (10), pp. 7-15 | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.identifier.reponame | reponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellín | spa |
dc.identifier.instname | instname:Universidad de Medellín | spa |