REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Navegar
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
Ver ítem 
  •   Inicio
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • Artículos
  • Indexados Scopus
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The visual poetry in the film criticism of Ángel Fernández-Santos

Thumbnail
Compartir este ítem
Fecha
2015
Autor
Planes Pedreño J.A.
Pérez Díaz P.L.
Universidad de Medellín, Colombia; Catholic University of San Antonio, Murcia, Spain

Citación

       
TY - GEN T1 - The visual poetry in the film criticism of Ángel Fernández-Santos AU - Planes Pedreño J.A. AU - Pérez Díaz P.L. Y1 - 2015 UR - http://hdl.handle.net/11407/4363 PB - Universidad de Navarra AB - ER - @misc{11407_4363, author = {Planes Pedreño J.A. and Pérez Díaz P.L.}, title = {The visual poetry in the film criticism of Ángel Fernández-Santos}, year = {2015}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11407/4363} }RT Generic T1 The visual poetry in the film criticism of Ángel Fernández-Santos A1 Planes Pedreño J.A. A1 Pérez Díaz P.L. YR 2015 LK http://hdl.handle.net/11407/4363 PB Universidad de Navarra AB OL Spanish (121)
Gestores bibliográficos
Refworks
Zotero
BibTeX
CiteULike
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
Very often, it isZunzunegui, S. (1996ntify these principles. It is a term that, within his evaluative arguments, constitutes one out of three great stylistic strategies which, due to their difficulty and complexity when applied in the filmmaking, the critic tends to associate with the highest levels of the aesthetic quality. The other two strategies are the ‘transparency/depth dichotomy’ and the ‘expressive paradoxes’. In this paper, we focus on the film aesthetic patterns of Ángel Fernández-Santos in order to extract from his reviews only the definition, features and typologies of the visual poetry concept where it is clearly used. Those writings come from his journalist career in the newspaper El País (1982-2004), and they are devoted to analyse a range of audiovisual productions of different periods and styles; but before that, we will make reference to the origins and the application of the visual poetry concept in the legacy of the film theory and criticism with the aim of highlighting the influences that, (in this field) determine the aesthetic scope in the film reviews of Fernández-Santos. © 2015 Communication & Society.
URI
http://hdl.handle.net/11407/4363
Colecciones
  • Indexados Scopus [2005]
Todo RI UdeMComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras claveEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras clave
Mi cuentaAccederRegistro
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Biblioteca
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com