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Lei de Procedimento Administrativo e monopólio postal;
La Ley de Procedimiento Administrativo y el monopolio postal

dc.contributor.authorEnteiche Rosales, Nicolás
dc.date.accessioned2021-09-16T17:11:37Z
dc.date.available2021-09-16T17:11:37Z
dc.date.created2020-05-08
dc.identifier.issn1692-2530
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/6442
dc.descriptionThis article analyzes one of the problems of the Chilean law on administrative procedures which is the eventual monopolistic competition for notifying the Administrative acts of the State trough certified letters sent via a State-owned company. This institution has not been systematically approached but has aroused dissimilar criteria from the General Comptroller of the Republic as from the second subsection of the 46th article. The interpretation of the administrative jurisprudence is contrasted with the existing requirements of a state monopoly, as well as the right to develop any economic activity and the concept of public faith.eng
dc.descriptionEste artigo analisa um dos problemas da lei chilena sobre procedimento administrativo, que é a eventual competência de monopólio para notificar os atos da administração do Estado por meio de cartas certificadas via empresa estatal. Essa instituição não vem sendo abordada de forma sistemática, mas vem suscitando diferentes critérios por parte da Controladoria Geral da Nação, a partir do segundo inciso do artigo 46. Contrasta-se a interpretação da jurisprudência administrativa com os requisitos da existência de um monopólio estatal, bem como o direito ao desenvolvimento de qualquer atividade econômica e do conceito de "fé pública".por
dc.descriptionEste artículo analiza uno de los problemas de la ley chilena sobre procedimiento administrativo, que es la eventual competencia monopólica para notificar los actos de la Administración del Estado a través de cartas certificadas por medio de una empresa estatal. Esta institución no ha sido abordada sistemáticamente, pero ha suscitado disímiles criterios de la Contraloría General de la República, a partir del inciso segundo del artículo 46. Se contrasta la interpretación de la jurisprudencia administrativa con los requisitos de existencia de un monopolio estatal, así como el derecho al desarrollo de cualquier actividad económica y el concepto de fe pública.spa
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 159-178
dc.format.mediumElectrónico
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Medellín
dc.relation.ispartofseriesOpinión Jurídica; Vol. 19 Núm. 38 (2020)
dc.relation.haspartOpinión Jurídica; Vol. 19 Núm. 38 enero-junio 2020
dc.relation.urihttps://revistas.udem.edu.co/index.php/opinion/article/view/3284
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.sourceOpinión Jurídica; Vol 19 No 38 (2020): January-june; 159-178
dc.subjectDerecho constitucional
dc.subjectDerecho administrativo
dc.subjectProcedimiento administrativo
dc.subjectNotificaciones
dc.subjectMonopolio
dc.subjectConstitutional right
dc.subjectAdministrative law
dc.subjectAdministrative procedures
dc.subjectNotifications
dc.subjectMonopoly
dc.subjectDireito constitucional
dc.subjectDireito administrativo
dc.subjectProcedimento administrativo
dc.subjectNotificações
dc.subjectMonopólio
dc.titleAdministrative Procedural Law and the Postal Monopolyeng
dc.titleLei de Procedimento Administrativo e monopólio postalpor
dc.titleLa Ley de Procedimiento Administrativo y el monopolio postalspa
dc.typeArticle
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22395/ojum.v19n38a8
dc.relation.citationvolume19
dc.relation.citationissue38
dc.relation.citationstartpage159
dc.relation.citationendpage178
dc.audienceComunidad Universidad de Medellín
dc.publisher.facultyFacultad de Derecho
dc.coverageLat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degreesLong: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.placeMedellín
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