Scale of cultural values of generation Y: the case of Aburra Valley – Colombia
Share this
Date
2023Author
Palacio-López S.M
Fernández Y.L.H
Rojas O.A.V
Sánchez-Torres J.A.
Citación
Metadata
Show full item recordAbstract
Generation Y is increasingly influencing society through its purchasing power and as an entity influencing other generations, so understanding its behaviour is relevant for designing strategies in different socio-economic fields. This article seeks to identify the inventory of values that regulate the behaviour of generation Y. The study used a mixed research approach. The collage technique and in-depth interviews were used for the qualitative approach, and a questionnaire applied to 330 participants was used for the quantitative approach. The results show a generation that seeks independence and stimulation, and its life guidelines are the values related to affection and the environment. These results are relevant for designing strategies in different socioeconomic areas. Copyright © 2023 Inderscience Enterprises Ltd.
Collections
- Indexados Scopus [1813]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The idealization of alterity: reflections on its foundations in Western History
Sarrazin, Jean Paul (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2017-12-31)Así como fueron considerados “salvajes” o “atrasados”, los nativos de las tierras colonizadas por los europeos también han sido objeto de elogios que han llegado hasta la idealización, y que han surgido especialmente entre ... -
Debates y redefiniciones del patrimonio cultural
Echavarría Carvajal, Jorge (Universidad de MedellínFacultad de Ciencias Sociales y HumanasMedellín, 2016-06-30)Este artículo analiza los cambios que la noción de patrimonio cultural ha estado experimentando en las últimas décadas, motivados por la tecnología, así como por redefiniciones teóricas, sociales y culturales en el contexto ... -
Efecto del contenido de nostalgia con el consumo de plataformas streaming
Cristancho Triana, Gerson Jaquin; López Díaz, Alejandra; Muñoz Merchán, Erika Julieth; González Camacho, Geyson Stiven (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2024-03-05)El consumo de contenido televisivo ha experimentado cambios significativos en los últimos años debido al rápido impulso de los servicios de suscripción de vídeo bajo demanda, también conocidos como servicios de transmisión ...