Enfoque metodológico y marco tecnológico para producir un Curso Masivo Abierto Online (MOOC) en empaques biodegradables
Methodological Approach and Technological Framework to Produce a Massive Open Online Course (MOOC) in Biodegradable Packing
Share this
Date
2021-04-27Author
Guzman Ordoñez, Anabel
León Casanova , Carlos
Villada Castillo, Héctor Samuel
Palechor Tróchez, Jhon Jairo
León Roa , Carlos
Citación
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
"Este artículo muestra las diferentes etapas utilizadas para el diseño y producción de un MOOC para el embalaje biodegradable, las herramientas de planificación y metodologías utilizadas para el desarrollo de los temas y contenidos. Del mismo modo, se muestra el marco tecnológico utilizado realizando la vigilancia necesaria para identificar en qué etapa está la tecnología de e-learning MOOC y la búsqueda de términos relacionados con ""biodegradable packing"" para identificar temas potenciales. Por último, se explica la arquitectura de software para SELENE y cómo se implementa en la plataforma open edX. This article shows the different stages used for the design and production of a MOOC for biodegradable packing, the planning tools and methodologies used for the development of the themes and contents. Likewise, is shown the technological framework used making a surveillance technology to identify which stage the MOOC e-learning tech is and the search of terms related to biodegradable packing to identify potential topics. Finally, the software architecture for SELENE is explained and how is deployed in open edX platform."
Collections
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Trends in online radio as a way of supporting the construction of strategies tailored for the medium
Cardona Bedoya, Jenny Marcela; Vaca González, Yadira CarolinaBy means of a literature review, this paper presents an analysis of trends that impact the radio at digital level to facilitate the strategic formulation of online stations from the identification of trends, the transformation ... -
Analysis of City Branding and Brand Image through Online Media and Social Media: Case Medellin (Colombia) [Análisis del City Branding y la Imagen de Marca a través de los Medios de Comunicación Online y el Social Media: Caso Medellín (Colombia)]
Fierro Sedano A.; Zuñiga Collazos A.; Castillo Palacio M.; Mazo González C.A. (Revista Espacios, 2015) -
Representación de género femenino en Facebook: estereotipos y comunicación digital en publicaciones virtuales
García Mata, Diana Carolina; Villanueva Valadez, Carlos (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2024-07-02)La investigación reciente se enfocó en examinar las representaciones y estereotipos de género en publicaciones de variadas marcas en Facebook. Dado el impacto creciente de la comunicación publicitaria digital en la concepción ...