Show simple item record

LexRank con Umbral para identificar patrones de navegación EF-ISF en xMOOC de open eDX

dc.contributor.authorAncona Anacona, Fabián Andrés
dc.contributor.authorSolarte Sarasty, Mario Fernando
dc.contributor.authorRamírez González, Gustavo Adolfo
dc.date.accessioned2023-11-28T16:26:09Z
dc.date.available2023-11-28T16:26:09Z
dc.date.created2021-06-28
dc.identifier.issn1692-3324
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11407/8202
dc.descriptionThe use of the Open edX platform to offer xMOOC courses by different universities in the world has led to a growth in the participation of students in the courses, thus generating a set of navigation patterns when interacting with the xMOOC which are recorded in the tracking.log file. So far there is no study that identifies EF-ISF navigation patterns of the set of patterns and therefore this article proposes the use of the LexRank with Threshold algorithm for the identification of the EF-ISF navigation patterns.eng
dc.descriptiondiferentes universidades del mundo han llevado a un crecimiento en la participación de los estudiantes en los cursos, generando de esta forma un conjunto de patrones de navegación al interactuar con los xMOOC que se registran en el archivo tracking.log. Hasta el momento no hay un estudio que identifique patrones de navegación EF-ISF del conjunto de patrones. Por esta razón, en este documento se propone el uso del algoritmo LexRank con Umbral para la identificación de los patrones de navegación EF-ISF.spa
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 85-96
dc.format.mediumElectrónico
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad de Medellín
dc.relation.ispartofseriesRevista Ingenierías Universidad de Medellín; Vol. 20 No. 39 (2021)
dc.relation.haspartRevista Ingenierías Universidad de Medellín; Vol. 20 Núm. 39 julio-diciembre 2021
dc.relation.urihttps://revistas.udem.edu.co/index.php/ingenierias/article/view/2975
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.sourceRevista Ingenierías Universidad de Medellín; Vol. 20 No. 39 (2021): (julio-diciembre); 85-96
dc.subjectLexRank with thresholdeng
dc.subjectNavigationeng
dc.subjectEF-ISF navigation patterneng
dc.subjectTracking.logeng
dc.subjectxMOOCeng
dc.subjectLexRank con Umbralspa
dc.subjectNavegaciónspa
dc.subjectPatrón de navegación EF-ISFspa
dc.subjectTracking.logspa
dc.subjectxMOOCspa
dc.titleLexRank with threshold to identify EF-ISF navigation patterns in xMOOC of Open edXeng
dc.titleLexRank con Umbral para identificar patrones de navegación EF-ISF en xMOOC de open eDXspa
dc.typearticle
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22395/rium.v20n39a5
dc.relation.citationvolume20
dc.relation.citationissue39
dc.relation.citationstartpage85
dc.relation.citationendpage96
dc.audienceComunidad Universidad de Medellín
dc.publisher.facultyFacultad de Ingenierías
dc.coverageLat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degreesLong: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.placeMedellín
dc.relation.referencesJ. DeBoer and L. Breslow, “Work in Progress: Student Behaviors Using Feedback in a Blended Physics Undergraduate Classroom,” in Proceedings of the Third (2016) ACM Conference on Learning@ Scale, pp. 229-232. doi: 10.1145/2876034.2893421.
dc.relation.referencesM. Solarte, G. A. Ramírez, and D. A. Jaramillo, “Hábitos de ingreso y resultados en las evaluaciones en cursos en línea masivos con reconocimiento académico,” Ingeniería e Innovación, vol. 5, no. 1, pp. 51-59, 2017. doi: 10.21897/23460466.1105.
dc.relation.referencesF. Anacona, M. Solarte, and G. Ramírez, “Descubrimiento de patrones de navegación en Open edx–una aproximación arquitectónica,” Ingeniería e Innovación, vol. 5, no. 1, pp. 43-50, 2017. doi: 10.21897/23460466.1103.
dc.relation.referencesF. Anacona, M. Solarte, and G. González, “Modelo de Espacio Vectorial con ponderación basada en frecuencia relativa de eventos de navegación en una instancia de Open edX para caracterización del estudiantado,” en Segunda Conferencia Internacional MOOC-MAKER, Medellín, 2018, vol. 2224, pp. 87-95.
dc.relation.referencesP. J. Guo and K. Reinecke, “Demographic differences in how students navigate through MOOCs,” in Proceedings of the first ACM conference on Learning@ scale conference, pp. 21-30, 2014. doi: 10.1145/2556325.2566247.
dc.relation.referencesR. K. Yadav, “Understanding Logs in edX for Monitoring Student Progress,” Ph.D. dissertation, Indian Institute of Technology, Bombay, 2014.
dc.relation.referencesC. Alario-Hoyos, M. Pérez-Sanagustín, M. Morales, C. D. Kloos, R. Hernández-Rizzardini, M. Román, et al., “MOOC-Maker: Tres Años Construyendo Capacidades de Gestión de MOOCs en Latinoamérica,” in Segunda Conferencia Internacional MOOC-MAKER, Medellín, vol. 2224, pp. 5-14, 2018.
dc.relation.referencesM. Burbano, F. Anacona, M. Solarte, and G. Ramírez, “Informe sobre tecnologías Web Semántica y Social en cursos MOOC,” MOOC-Maker, vol. WDP 1.14,pp. 1-17, 2016.
dc.relation.referencesR. M. Alguliev, R. M. Aliguliyev, M. S. Hajirahimova, and C. A. Mehdiyev, “MCMR: Maximum coverage and minimum redundant text summarization model,” Expert Systems with Applications, vol. 38, no. 12, pp. 14514-14522, 2011. doi: 10.1016/j.eswa.2011.05.033
dc.relation.referencesF. Anacona, C. Cobos, and M. Mendoza, “Algoritmo para generación automática de resúmenes extractivos genéricos de múltiples documentos basados en consensos,” B.S. Thesis, Univ. del Cauca, Popayán, 2015.
dc.relation.referencesG. Erkan and D. R. Radev, “LexRank: graph-based lexical centrality as salience in text summarization,” Journal of artificial intelligence research., vol. 22, pp. 457-479, 2004. doi: 10.1613/jair.1523.
dc.rights.creativecommonsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.identifier.eissn2248-4094
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.localArtículo científico
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellín
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.udem.edu.co/
dc.identifier.instnameinstname:Universidad de Medellín


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International