REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Site map
  • English 
    • español
    • English
  • Login
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
Search 
  •   Home
  • Tesis
  • Search
  •   Home
  • Tesis
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 25

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Habilidades lectoras a partir de textos multimodales : Una secuencia didáctica desde la lectura comprensiva en estudiantes del grado tercero de básica primaria 

Castañeda García, Mónica María; Yepes Villa, Elvia Elena
"The research took place at the Félix Henao educational institution in Medellín, where the authors work as teachers, and took place during 2017 with group of third graders. The goal of the project was the strengthening of ...
Thumbnail

Aplicación de la monitoria intercurso para el mejoramiento de la comprensión de textos narrativos en los estudiantes de 3 °, 5 ° y 9 ° de la Institución Educativa Nuestra Señora de las Mercedes del Municipio de Río Quito a través del trabajo cooperativo colaborativo 

Chaverra Palacios, Ana Felipa; Murillo Silgado, Yadira del Carmen; Palacios Sánchez, Juana Petrona; Palacios Murillo, María Irma; Palomeque Sánchez, Luz Yaneth; Ramírez Bermúdez, Luisa Cornelia
Thumbnail

Prácticas de lectura con textos expositivos para fortalecer la comprensión lectora de los estudiantes del grado quinto de las Instituciones Educativas San Pablo y Compartir 

Bustamante Álvarez, Maria Elizabeth; Hernández Moreno, Sara; Restrepo Higuita, María Victoria; Ríos Escobar, Paola Andrea
"This research details the process through which the expository text is established as a fundamental tool for the development of the different levels of reading comprehension in order to face the challenges of the sociocultural ...
Thumbnail

Lectura con sentido : una propuesta para resignificar el proceso de alfabetización inicial en los niños del grado primero 

Betancur Martínez, Ana María; García Arango, Flor María
The present research work arises from the need to implement classroom practices favorable in the first grades of schooling, in which the decoding and coding of words could be transcended as a result or main goal in the ...
Thumbnail

Fortalecimiento de la comprensión lectora en el nivel inferencial a partir del texto narrativo : aplicación de una unidad didáctica : una experiencia en Institución Educativa La Inmaculada Concepción, en el municipio de Guarne, Antioquia, durante el 2017 

Ramírez David, Solanlly Esled
Thumbnail

Texto y pretextos para mejorar la comprensión lectora : aplicación de estrategias cognitivo-discursivas para fortalecer la comprensión lectora con estudiantes de grado séptimo en la institución educativa Fe y Alegría la Cima, de la ciudad de Medellín 

Villa Calle, Yuliana
Thumbnail

Los textos multimodales, una estrategia didáctica para optimizar la comprensión lectora a nivel literal, en los estudiantes del grado primero de la Normal Superior La Inmaculada 

Restrepo Correa, Elizabeth; Rivas Lemus, María Dolores
This Project was done with the optimize reading comprehesion literal level in the students first grade though aplication of homeworks with multimodal texts, in the primary school Normal Superior La Inmaculada of the Italia ...
Thumbnail

El taller de lectura, una estrategia didáctica para propiciar la práctica social de la lectura, en los estudiantes del grado quinto de la Institución Educativa Juan de Dios Cock 

Cardona Bedoya, Luz Mery; Salgado Montoya, Carolina
The present qualitative research, based on a Critical Interpretation Approach and in the phases of Participatory Action Research, was carried out at the Juan de Dios Cock Educational Institution, with the group 5 ° 1, in ...
Thumbnail

La comprensión de textos narrativos en el nivel inferencial a partir de la estrategia aprendizaje colaborativo 

Rúa Cardeño, Ever Armith; Ochoa Taborda, Claudia Patricia; Acevedo Santamaría, Luis Fernando; Ochoa Taborda, Luz Dary
"This work presents a strategy of educational intervention developed with the purpose of strengthening in students of the Third Degree, of three Educational Schools of the Northeast region of Antioquia, their skills in ...
Thumbnail

Fortalecimiento de la lectura inferencial a través del uso de textos multimodales en estudiantes de grado quinto (5 °) de educación básica primaria de la Institución Educativa Agroambiental Carlos Holguín Mallarino de Nóvita - Chocó 

Chala López, Robinson; Quinto Mosquera, María Doris
The present investigation shows the improvement of the inferential reading through multimodal texts in the fifth grade elementary school students of the Simón Bolívar, headquarters of the Carlos Holguín Mallarino ...
  • 1
  • 2
  • 3
All of RI UdeMCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
My AccountLoginRegister

Discover

AuthorAcevedo Santamaría, Luis Fernando (1)Alba Salcedo, Jair José (1)Asprilla Jordán, María Gladis (1)Atehortúa Arroyave, Sandra Milena (1)Atehortúa, Liliana Marcela (1)Balvin Restrepo, Janneth Cecilia (1)Betancur Martínez, Ana María (1)Botero Giraldo, María Catalina (1)Bustamante Ríos, Lina María (1)Bustamante Sepúlveda, Delia Rosa Gallego (1)... View MoreSubject
Desarrollo de la lectura (25)
Comprensión de lectura-Enseñanza primaria (8)Comprensión lectora (7)Lectura-Enseñanza primaria (7)Comprensión de lectura (6)Reading comprehension (6)Competencia comunicativa (5)Comprensión de lectura - Enseñanza (5)Lectura (5)Competencia y desempeño (Lingüística) (4)... View MoreDate Issued2020 (6)2019 (5)Has File(s)Yes (25)
Statistics GTMSee Statistics GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com