Anagramas: Rumbos y Sentidos de la Comunicación: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 437
-
Modelo relacional y comunicacional para instancias de concertación lideradas por una institución de formación para el trabajo y el desarrollo humano en Colombia
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-02-15)The aim of this study is to present a proposal for a relational and communicational model for coordination instances, (sectoral bureau) led by the National Learning Service (SENA in its Spanish initials). This framed in a ... -
Motivación para la búsqueda de información digital en salud en una comunidad quilombola
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-02-14)With a qualitative inductive study operated by the method of grounded theory (GT), observing the Uses and Gratifications framework for the consumption of digital platforms, we seek in this article to present empirical ... -
Curación de contenidos en educación: posibilidades para desarrollar una aplicación (APP)
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-02-15)This article addresses technologies in education, especially the digital content curation and its use in education due to the amount of audio and video information available in a fragmented and nonsystematized way which ... -
Cortesía en Internet. Presentación de una guía multidisciplinar sobre la netiqueta
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-02-14)The objective of this work is to carry out a documentary review around the netiquette concept, with the intention of delving into the phenomenon and preparing a complete and updated compilation of the rules that govern ... -
Análisis cuantitativo y cualitativo de las falsas noticias sobre la COVID-19 en Colombia
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-01-03)In the midst of the global fight against COVID-19, another evil is occurring: disinfodemia, a term that refers to the massive circulation of false information related to the virus, which helps to increase uncertainty and ... -
Análisis de las lecturas de caricaturas periodísticas por parte de universitarios
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-01-03)This article collects the conceptions built through the journalistic caricatures published in Colombian mass media, and the way in which university students re-signify or appropriate said communicative product. After ... -
La influencia de la comunicación del branding a través del envase en la selección de productos de alimentación en España: análisis de envases de galletas familiares
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-01-03)Communication in the food industry builds brand value and is a determining factor transmitted, among other channels, by product packaging. Packaging is present in the final product selection process and has a major influence ... -
Anime en Colombia: una exploración desde usos y gratificaciones en la población universitaria de Cartagena de Indias
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2023-01-03)Anime is a Japanese audiovisual product with great popularity and consumption around the world, including Colombia. This study presents an analysis, from the Uses and Gratifications perspective, of the relationship between ... -
Redes sociales: usos y finalidades en jóvenes de la Amazonía y Orinoquía colombiana
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-09-05)This document reports the results of a research proposed with the aim of analyzing the uses and purposes that young people in the Colombian Amazon and Orinoquia give to devices, social networks and instant messaging ... -
La radio escolar para el fomento de la oralidad en la básica primaria en tiempos de pandemia
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-09-23)The radio allows the intersection of the generating and receiving actors of communication, with the aim of producing messages that allow the reading of realities, of the historical context and cultural identity. This article ... -
Cine, diversidad e infancia: el proyecto Cineduka en escuelas básicas chilenas
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-08-10)The project “Cineduka: diversity and childhood” was implemented in five public schools in the O’Higgins regions in Chile as an initiative of qualitative character that had as its purpose contributing to the dialogue and ... -
Marcos y representaciones de la masculinidad en los medios de comunicación en México: dos medios informativos y una telenovela
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-09-07)The objective of this article is to explain how the media frame masculinities in Mexico. Therefore, it tries to answer how they are framed from gender, culture and power, what is broadcast in the news and in a soap opera, ... -
Comunicación interna: caracterización y análisis de trabajo realizado por empresas que pertenecen a ranking Great Place to Work® Chile
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-08-10)The changes in the way of working within organizations and the restrictions pushed by the COVID-19 pandemic generated adaptations in the way of communicating to different publics related to the institutions, particularly ... -
El consumo de viajes a través de pantallas: las pedagogías que circulan en blogs y redes sociales de viajes producidas para el público brasileño
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-08-10)Social networks are used by digital content producers to teach the formulas of a journey that becomes the consumption of information, destinations, products and services. This research aims to understand the ways in which ... -
Roles periodísticos de los medios en Ecuador durante el estado de excepción por la COVID-19
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-08-10)This article has as its main objective performing an analysis of the journalistic roles performed by the media in Ecuador during the State of Emergency due to COVID-19 between March and September 2020. The methodology ... -
Incivilidad y violencia de género en la participación digital ante un posteo feminista
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-08-10)Although the civil conversation is fundamental for strengthening democracy, and despite the growth of the socio-digital networks as news sources, the citizen’s intervention in digital pages of news organizations hasn’t ... -
Engagement de los públicos internos de empresas de Ecuador, en tiempos de pandemia
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-08-09)Communication is one of the pillars that allow the vertebration of the organization’s strategy, thus the members of the enterprise can, besides getting to know, make part of the corporate organization. During the sanitary ... -
Los hábitos analógicos del periodismo en plena Revolución Digital
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-05-18)La obra reseñada es un ensayo elaborado dentro de un marco narrativo muy original, con el diálogo de dos periodistas de reconocido prestigio. La estructura de este proyecto editorial se compone de un apartado introductorio, ... -
From Parochialism to Cosmopolitanism in the American Audiovisual Supply? Netflix’s New Releases of Television Fiction in the United States and their Geographical Diversity
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-05-19)The supply of films and TV series in the United States has been historically dominated by national programming produced by its powerful media conglomerates, significantly limiting the diversity and plurality of choices for ... -
La necrológica: la inseparabilidad de la historia individual y social en los géneros de la finitud
(Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2022-04-26)La necrológica como género periodístico cobra especial relevancia dentro del actual panorama de las narrativas que coadyuvarían a tejer la inseparabilidad de la historia individual y social, en la fundación de los géneros ...