Mostrando ítems 1621-1640 de 2385

    • De la novela colombiana al cine 

      Arenas Vélez, Fernando; Universidad de Medellín (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2014-06-30)
      A partir de un corpus seleccionado de novelas colombianas adaptadas al cine, este trabajo examina la relación entre literatura y cine en la construcción de la identidad cultural colombiana, en un ejercicio de análisis ...
    • Lenguajes de la comunicación urbana. Ensayo sobre la ortografía publica de la ciudad de Porto Alegre 

      Fabrício, Silveira; Universidad de Vale do Rio dos Sinos. UNISINOS (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2006-06-30)
      The text discuss the urban space as a semiotic and comunicational space. The city passes to be seen (and it also passes to be interpreted) as a scene for many lexias and public registrations. Grafitti, monuments, plates ...
    • Investigación prospectiva sobre las tendencias posibles y las consecuencias probables para la planificación estratégica de marketing en la primera década del nuevo milenio 

      Sánchez Guzmán, José Ramón; Universidad Complutense de Madrid (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2003-12-31)
      This paper shows the results of a prospective research over the tendencies that can influence upon the marketing proposals and actions throughout the first decade of the millennium, which tarns out to be especially important, ...
    • Comunicación y relaciones de trabajo 

      Valle Flórez, Mónica María; Politécnico Colombiano Jaime Isaza Cadavid (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2003-07-30)
      The classical analysis of work relationships has arisen from the division of roles and functions homologating the relationship to an interchange of merchandise. Starting from the theories of human relationships in labor ...
    • Administración y Comunicación: En busca de un quehacer más humano 

      Botero Montoya, Luis Horacio; Universidad de Medellin (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-12-31)
      This work is needed for the relation which should exist between Administration and Communication like two proper things to do in the human condition. Plan the question about what is the human should be the iniciation for ...
    • Editorial 

      Sánchez Ortega, Jorge Ignacio; Universidad de Antioquia (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-12-31)
      A partir de este número de Anagramas intentaremos ofrecer un énfasis temático que, si bien no será excluyeme de otros tópicos, sí tendrá un peso mayor en cuanto a número de artículos dedicados a la reflexión respectiva, ...
    • Interacción en el aula y lenguaje: ¿cómo enfrentar su investigación? 

      Rincón B., Gloria; Universidad del Valle; Narvaez C., Elizabeth; Universidad Autónoma de Occidente; Roldan M., Claudia A.; Universidad del Valle (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2005-12-31)
      This article refers to a reflection about the implications the recognition of the interaction and language relation has in analysis models of classroom interaction. For this purpose, at the beginning, there is a brief ...
    • Editorial Revista Anagramas Volumen 13, numero 25 julio-diciembre de 2014 

      Álvarez Moreno, Mauricio Andrés; Universidad de Medellín (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2014-12-31)
      This is issue 13 of our Journal, a proof of our permanent consolidation. In addition to our incursion in platforms such as Isi-Cielo and WebQualis, now we are included in e-revist@s, a portal of significant influence on ...
    • La reflexividad etnográfica como soporte investigativo en las acciones publicitarias 

      López Torres, Zulima Azeneth; Universidad Pontificia Bolivariana; Torres Estrada, Isabel Cristina; Universidad Pontificia Bolivariana (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2014-06-30)
      Este artículo busca exponer la importancia de la reflexividad etnográfica como una herramienta investigativa que puede posicionarse como una de las mejores estrategias para el abordaje del consumidor, en tanto el sujeto ...
    • La noción de participación en el proyecto político de la seguridad democrática en Colombia –una aproximación desde el análisis crítico del discurso– 

      Acosta V., Gladys Lucía; Universidad de Medellín (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2006-06-30)
      This article expounds some outcomes of the research “The Democratic Security as a Political Project: an analysis on the Perspective of Discourse”, -a study carried out by theDiscourse, Organization, and Political Group, ...
    • Desarrollo de las redes sociales como herramienta de marketing. Estado de la cuestión hasta 2015 

      García, José Sixto; Universidad de Santiago de Compostela (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2015-06-30)
      This article describes why social media become an almostessential element in today’s business management. In reachingthis conclusion a number of qualitative and quantitativetechniques were used. It highlights the advantages ...
    • De ciudadanos a prosumidores nuevas representaciones y consumo 

      Álvarez Moreno, Mauricio Andrés; Universidad de Medellín; Botero Montoya, Luis Horacio; Universidad de Medellín (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2015-06-30)
      La Comunicación cambió, y lo hizo debido a la incursión de nuevos medios y, sobre todo, de nuevos actores, denominados por algunos como prosumidores que son receptores, creadores y resignificadores de la comunicación, todo ...
    • Negociaciones de identidad en la radio indígena y étnica colombiana: tres casos de estudio 

      Uribe-Jongbloed, Enrique; Universidad de la Sabana; Peña Sarmiento, María Fernanda; Universidad Minuto de Dios (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2014-12-31)
      The topic of native and ethnic radio, as part of the lack ofresearch on radio in Colombia, has been poorly developed(Cuesta Moreno, 2012a, 2012b). This article shows three studycases: Radio Nasa of Nasa Community, Jujunula ...
    • Editorial 

      Sánchez Ortega, Jorge Ignacio; Universidad de Antioquia (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2004-06-30)
      Tiene usted el número 4 de la Revista Anagramas. Le invitamos a recorrer parte de la producción académica de la Facultad de Comunicación y Relaciones Corporativas de la Universidad de Medellín, seguros de que hemos alcanzado ...
    • La diosa des–alada. El cuerpo como espacio en el desplazado y sus narrativas de interpretación 

      Piedrahíta Orrego, Lucrecia; Universidad EAFIT (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2003-12-31)
      In Colombia, due to the war for the territory and to violence, thousands of communities are submitted to forced displacements: this uncontrollable force which today, dislocates, expulses, de-situates millions of people ...
    • La constitución del sujeto en el discurso del comunicador corporativo 

      Acosta V., Gladys Lucía; Universidad de Medellin (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2003-07-30)
      Communicator” which, –ascribed to the line of corporative communication in the Faculty of Communicationand Corporative Relations of the University of Medellín–, is proposed to characterize the discourse of communicators ...
    • Medios, esfera pública y ciudadanía. ¿Qué políticas de comunicación para cuál sociedad? 

      Bonilla Vélez, Jorge Iván; Universidad EAFIT (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2006-06-30)
      This article aims at inquiring into the role communication policies play nowadays in thedemocratization of the public word, a fact which would certainly lead us to assume thatthe communication is a social right linked to ...
    • Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias 

      López Jiménez, Daniel Fernando; Universidad de La Sabana (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2005-12-31)
      In this article, presented as the final report of the research “Juvenile Audiences’ Education: a pedagogical proposal before media consumption habits,” there is a phenomenological analysis of social communication media ...
    • Narrativa fotográfica Usuarios e intervención del espacio público y la resignificación de los usos 

      Jemio Arnez, Kathya; Politécnico Colombiano Jaime Isaza Cadavid (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2014-06-30)
      Con la aplicación de tres técnicas (análisis fotográfico, encuesta a usuarios y trabajo de campo) se describe cómo la intervención sobre el espacio público ocasionó en la zona estudiada la sobreposición de la transitoriedad ...
    • Regresar a casa: análisis de la primera temporada de Homeland (Michael Cuesta, 2011) 

      Rodríguez Serrano, Aarón; Universidad Europea de Valencia (Universidad de MedellínFacultad de ComunicaciónMedellín, 2014-12-31)
      This article is focused on the first season of TV series Homeland (Michael Cuesta, 2011), intended to make a sociological and political analysis of its content. For this purpose, a textual analysis methodology will be used ...