REPOSITORIO
INSTITUCIONAL

    • español
    • English
  • Site map
  • English 
    • español
    • English
  • Login
  • Artículos(current)
  • Libros
  • Tesis
  • Trabajos de grado
  • Documentos Institucionales
    • Actas
    • Acuerdos
    • Decretos
    • Resoluciones
  • Multimedia
  • Productos de investigación
  • Acerca de
Search 
  •   Home
  • Tesis
  • Search
  •   Home
  • Tesis
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 34

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

"Describiendo estoy, comprendiendo voy" : una propuesta didáctica para el desarrollo de la competencia semántica desde la comprensión de lectura en secuencias textuales descriptivas multimodales 

Murillo Álvarez, Erika María; Ocampo Mejía, Maribel; Pérez Palacio, Liliana María; Ruiz Betancur, Paula Andrea
"The Semantic Competence, as a fundamental aspect in the development of communication skills, refers to the construction of meanings in the relationship between text and context. That is why such competence is configured ...
Thumbnail

Comprensión lectora en cinco minutos de historias: el fortalecimiento de la comprensión a nivel inferencial a través del aprendizaje de estrategias de lectura utilizando cuentos cortos, libros ilustrados y libro álbum 

Hernández Salazar, Liliana Astrid; Gómez Lopera, Paula Andrea; Gómez Salazar, Deisy Johanna
Thumbnail

Apropiación y aplicación de estrategias para mejorar la comprensión lectora de los estudiantes del grado quinto de la Institución Educativa José Horacio Betancur 

Córdoba Arango, Lina Marcela
The main objective of this research was to improve fifth grade students' reading comprehension from the I.E. José Horacio Betancur based on reading learning strategies applied in argumentative texts. This objective was the ...
Thumbnail

La pregunta como dispositivo para fortalecer la comprensión lectora y la apropiación de sentido : los vínculos entre lo cognitivo y lo psicosocial 

Guerra Díez, Daniel Esteban; Otálvaro Botero, Dorys Liliana; Otálvaro Botero, Cebelia María; Hincapié Hincapié, María Elena
"The following research is about the relevance of the question in an educational context to improve the levels of reading comprehension and the appropriation of meaning in the life experiences of the students. This study ...
Thumbnail

Texto y pretextos para mejorar la comprensión lectora : aplicación de estrategias cognitivo-discursivas para fortalecer la comprensión lectora con estudiantes de grado séptimo en la institución educativa Fe y Alegría la Cima, de la ciudad de Medellín 

Villa Calle, Yuliana
Thumbnail

Unidades virtuales de aprendizaje como mediadoras para el fortalecimiento de la comprensión lectora en el nivel inferencial 

Gómez Gil, Claudia Natalia; Díaz Guzmán, Jorge Mario
The purpose of this work is to describe and explain the effects of the Virtual Units of Learning (UVA) as mediators in reading comprehension at the inferential level, in fifth grade students at the Alfredo Cock Arango ...
Thumbnail

Estrategias para mejorar la comprensión lectora en los estudiantes de séptimo de la Institución Educativa Pedro Luis Villa 

Cardona Escobar, María Isabel
Reading comprehension in the literal, inferential and critical-intertextuality levels represents a problem for the students due to multiple factors, among them, the school which has not favored the development in each one ...
Thumbnail

Sistematización de la experiencia -Resiliarte-: hacia el reconocimiento de una estrategia de promoción y animación a la lectura recreativa y la escritura creativa en espacios no convencionales 

Velásquez Castaño, Seneida
The present degree work was directed at the systematization of an experience developed within the framework of the project -Resiliarte- restoring lives through art- from a strategy called Biciteca- of promotion and animation ...
Thumbnail

Fortalecimiento de la lectura inferencial a través del uso de textos multimodales en estudiantes de grado quinto (5 °) de educación básica primaria de la Institución Educativa Agroambiental Carlos Holguín Mallarino de Nóvita - Chocó 

Chala López, Robinson; Quinto Mosquera, María Doris
The present investigation shows the improvement of the inferential reading through multimodal texts in the fifth grade elementary school students of the Simón Bolívar, headquarters of the Carlos Holguín Mallarino ...
Thumbnail

Comprendo lo que leo : Propuesta de intervención pedagógica para mejorar el nivel de lectura literal e inferencial en los estudiantes de 5° de la Escuela Normal Superior de Medellín 

Cano Cardona, Gustavo Adolfo
Improving levels of reading comprehension (literal and inferential) is the central purpose of the present pedagogical intervention proposal. The analysis of the results of the external census tests (SABER), reflected in ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
All of RI UdeMCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
My AccountLoginRegister

Discover

AuthorAlba Salcedo, Jair José (1)Arroyo Palacios, Fabiola (1)Asprilla Mosquera, Nidia (1)Atehortúa Arroyave, Sandra Milena (1)Becerra Vélez, María Vianney (1)Bechara Ospina, Betsy Yadira (1)Bonilla Molina, Olga Lucía (1)Botero Giraldo, María Catalina (1)Bravo Cantillo, Mirna Cecilia (1)Cano Cardona, Gustavo Adolfo (1)... View MoreSubject
Comprensión de lectura (34)
Comprensión lectora (15)Desarrollo de la lectura (12)Educación primaria - Estudio de casos (10)Reading comprehension (10)Educación secundaria - Estudio de casos (8)Competencia comunicativa (7)Lectura (7)Pedagogía (7)Didactic strategy (5)... View MoreDate Issued2018 (8)2019 (2)2020 (1)Has File(s)Yes (34)
Statistics GTMView statistics GTM
OFERTA ACADÉMICA
  • Oferta académica completa
  • Facultad de Derecho
  • Facultad de Comunicación
  • Facultad de Ingenierías
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
  • Facultad de Ciencias Básicas
  • Facultad de Diseño
SERVICIOS
  • Teatro
  • Educación continuada
  • Centro de Idiomas
  • Consultorio Jurídico
  • Centro de Asesorías y Consultorías
  • Prácticas empresariales
  • Operadora Profesional de Certámenes
INVESTIGACIÓN
  • Centros de investigación
  • Revistas científicas
  • Repositorio institucional
  • Universidad - Empresa - Estado - Sociedad

Universidad de Medellín - Teléfono: +57 (4) 590 4500 Ext. 11422 - Dirección: Carrera 87 N° 30 - 65 Medellín - Colombia - Suramérica
© Copyright 2012 ® Todos los Derechos Reservados
Contacto

 infotegra.com